Helge S Skrevet October 8, 2006 Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 Even med famile inviterte vår famile på tur til ei av Aker Stord sine hytter på Føyno. Me kom på torsdagen til ei flott hytte og et fantastisk hytteanlegg. Hytta me budde i. Fiskestengene kom fort ut av bilen og så bar det ned på brygga. Der var Even allerede igang og agnet (makrell) var sikra. Så var snørene i sjøen. Fisket var litt tregt i begynnelsen men det tok seg opp etterkvart. Even fekk ei sandflyndre og eg ei rødspette. Ellers var det både makrell, horngjel, lyr og torsk å få. Den første rødspetta på turen. På ettermiddagen blei grillen fyrt opp og me fekk oss et solid måltid. Marianne og Ragnhild sørger for at alle blir mette. Even hadde med to krabbeteiner som me slapp rett ned fra brygga. Morgenen etter hadde me 13 krabbar som me kokte i grillbua. Kvar morgon var det 5-10 krabbar i kvar teine. Even og Marianne fyrer opp. Marianne og Ragnhild passer på. Samling i grillbua. Her koker det skikkelig. Så er det krabbefest. Været var svært skiftane men innimellom var det stilt og fint. To av dei andre hyttene i bakgrunnen. På fredag kom Ingeborg og Jan Arild på besøk med båten. Jan Arild fortalte at forrige helg hadde han fått to små kveiter og ein glassvar fra brygga. Han hadde også mista ein piggvar. Me blei litt ivrigare på fisket og mange rødspetter og blåstål kom på land. Me fekk ca 15 rødspetter men dei var små. Snittet på blåstålen var bra med mange rundt 0,5 kg. Desse fekk me mange av. Flott rødspette men ingen over 0,5 kg. Jan Arild fekk ei lita kveite og ei lomre. Lomra til Jan Arild. Even fekk ein stor kutling og så fekk han også ei lita kveite. Kutling. svart? Kveita til Even. På lørdagen var det eit skikkelig drittvær med kraftig vind og regn. Da var det godt å være inne i ei god og varm hytte. Annelinn og Miriam koser seg med kort og TV-spel. Idag pakka me saman og reiste heim. I løpet av eit par dagar hadde me fått ei rekke forskellige arter. Eg er ikkje sikker på kor mange men eg kan prøve å liste dei opp: Makrell Horngjel Lyr Torsk Sypike Blåstål Berggylte Bergnebb Kveite Lomre Rødspette Sandflyndre Svartkutling ?? Ellers eit par leppefisk eg ikkje er sikker på. Tusen takk til Ragnhild, Miriam og Even for ei kjempefin langhelg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorEH Skrevet October 8, 2006 Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 Er ikke den kveita til forveksling veeeeldig lik ei skrubbe....? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMS Skrevet October 8, 2006 Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 Så ut som en fin helg! Men kveita er nok en skrubbe. Veide dere svartkutlingen? Så stor ut! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asmund aa Skrevet October 8, 2006 Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 Pinlige artskunnskaper her Helge , er Skrubbe det er bilde av... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim andre Skrevet October 8, 2006 Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 kjempeflott ferieplass! og gøy med alle flyndrene og en diger(?) sortkutling! sitter her med kona og vi fikk skikkelig lyst på en krabbefest snart..mmmmmmmmm Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge S Skrevet October 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 Så ut som en fin helg! Men kveita er nok en skrubbe. Veide dere svartkutlingen? Så stor ut! Vi veide ikkje svartkutlingen. Tipper den var 70-80 gram. Pinlige artskunnskaper her Helge , er Skrubbe det er bilde av... Du får ta den med Even, Asmund. Eg har som tidligere sagt ikkje peiling. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asmund aa Skrevet October 8, 2006 Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 Hihi.. ellers ein glimrande reportasje, mange spetter blei det og!..men ingen Piggvar?.. er tatt fleire store inne på vika der tidlegare (5+) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge S Skrevet October 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 Hihi.. ellers ein glimrande reportasje, mange spetter blei det og!..men ingen Piggvar?.. er tatt fleire store inne på vika der tidlegare (5+) Ingen piggvar dessverre. Det var den me var ute etter og me har høyrt om fleire store piggvar her opp til 7 kg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiskekongen Skrevet October 8, 2006 Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 Så ut som en fin tur ja. Men som andre sier er nok kveita ei skrubbe. Den svartkutlingen så STOR ut! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joost.L Skrevet October 8, 2006 Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 Fine fangster dette her Helge. Eg lurte på om da ikke er mulig å få til en Fiskersiden treff i disse hyttene, ser veldig topp ut med gode fiskeplasser rett utforbi stuedøren! Dere har vel såvidt nevnet det en gang tidlegere? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge S Skrevet October 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 8, 2006 Fine fangster dette her Helge. Eg lurte på om da ikke er mulig å få til en Fiskersiden treff i disse hyttene, ser veldig topp ut med gode fiskeplasser rett utforbi stuedøren! Dere har vel såvidt nevnet det en gang tidlegere? Sjå her Joost: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=18625 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet October 9, 2006 Rapporter Share Skrevet October 9, 2006 Flotte saker Helge, det så meget trivelig ut, men nå er det vel slik at dere to er flinke til å ha det trivelig uansett hvor dere befinner dere hen. Grattis med fin fangst Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havengel Skrevet October 9, 2006 Rapporter Share Skrevet October 9, 2006 Dumt at dere ikke veide svartkutlingen, den ser stor nok ut til å være soleklar ny NR! Har sett på 50 g, og den var atskillig mindre! (NR er forresten på 70 gram) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge S Skrevet October 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 9, 2006 Dumt at dere ikke veide svartkutlingen, den ser stor nok ut til å være soleklar ny NR! Har sett på 50 g, og den var atskillig mindre! (NR er forresten på 70 gram) Lengda på svartkutlingen var 18-19 cm. Her er et litt større bilde av kutlingen: Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bunker Skrevet October 9, 2006 Rapporter Share Skrevet October 9, 2006 (endret) Er ikke den kveita til forveksling veeeeldig lik ei skrubbe....? Pokker også, nå trodde jeg et øyeblikk min forrige skrubbe var ei kveite Edit: Forøvrig så det ut som en glimrende tur, med mye fin fisk Endret October 9, 2006 av Bunker Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts