Martin S Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Her kan man poste spørsmål og svar angående artslistene i tråden: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=1128 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Da kan jeg komme med noen spørsmål: Teller sjø-røye som egen art? Og teller gullvederbuk som egen art? Og hva med å lage en slik for fluefiskede fisk også? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Frisch Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen Da kan jeg komme med noen spørsmål: Teller sjø-røye som egen art? Og teller gullvederbuk som egen art? Og hva med å lage en slik for fluefiskede fisk også? Min liste tar utgangspunkt i den eksisterende Norgesrekordlista.[^] Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anatema Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 øøø... linken går til denne tråden, ikke den under meitefiske Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AAB Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Finnes det virkelig laue og hork i Drammenselva??? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorEH Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Hehe.......... kan være at lista mi ikke er 100% oppdatert når det gjelder persene.. Og vi følger n.reklista gutter! Finnes den på den så teller den, med untak av Splake ! Gullfisk teller som Sølvkaruss, mens gullvederbuk teller som vederbuk! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMS Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 sitat:Opprinnelig postet av AAB Finnes det virkelig laue og hork i Drammenselva??? Det finnes hork, men ila et tresifra antall timer med bunnmeite med mark fordelt på ca 10 år har det bare blitt en liten hork, i Elveparken på Åssiden. Nei, det var ikke en blek abbor. Laue derimot er det mye av, men de går i store stimer som er nokså spredt. I Herstrømbukta i Solbergelva har det vært feeding frenzy på de få gangene jeg har vært der kveldstid i mai. Nedenfor Åssiden kapell i Drammen har det gått stimer med "høy" snittstørrelse på lauene i sommer, ca 40g. Har fått både abbor og gjedde som har jaget laue midt på dagen i sommer, fått gjedde ca 2m under overflata på 5-8m dyp på duppmeitet laue og på deceiver. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Put and Take vann er bannlyst for å få den godkjent som art eller? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avkroken Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 sitat:Opprinnelig postet av Jørgen Put and Take vann er bannlyst for å få den godkjent som art eller? Bruk hue! Dersom du selv føler at du har fått fisken på en fair måte i et skikkelig vann, burde det vel være ok. Dersom du ikke føler deg tilfreds med fangsten, det være seg strrelsen på vannet, fiskemetoden, fiskekort osv, så la vær å melde den inn og glem hele fangsten. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avkroken Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 sitat:Opprinnelig postet av SMS sitat:Opprinnelig postet av AAB Finnes det virkelig laue og hork i Drammenselva??? Det finnes hork, men ila et tresifra antall timer med bunnmeite med mark fordelt på ca 10 år har det bare blitt en liten hork, i Elveparken på Åssiden. Nei, det var ikke en blek abbor. Laue derimot er det mye av, men de går i store stimer som er nokså spredt. I Herstrømbukta i Solbergelva har det vært feeding frenzy på de få gangene jeg har vært der kveldstid i mai. Nedenfor Åssiden kapell i Drammen har det gått stimer med "høy" snittstørrelse på lauene i sommer, ca 40g. Har fått både abbor og gjedde som har jaget laue midt på dagen i sommer, fått gjedde ca 2m under overflata på 5-8m dyp på duppmeitet laue og på deceiver. Stor hork i område, ikke mye men har sett flere eksemplarer på mer enn 100 gram. Det er derfor jeg er redd for at N.rekken muligens er riktig. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 sitat:Bruk hue! Litt tidlig om morran for deg idag? [|)] Arten er regnbueørret og ble fisket i et lite vann hvor det var litt for lett å få fisk. Jeg underkjenner herved min egen fangst,(brukte jeg hue nå?) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMS Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 sitat:Opprinnelig postet av avkroken sitat:Opprinnelig postet av SMS sitat:Opprinnelig postet av AAB Finnes det virkelig laue og hork i Drammenselva??? Det finnes hork, men ila et tresifra antall timer med bunnmeite med mark fordelt på ca 10 år har det bare blitt en liten hork, i Elveparken på Åssiden. Nei, det var ikke en blek abbor. Stor hork i område, ikke mye men har sett flere eksemplarer på mer enn 100 gram. Det er derfor jeg er redd for at N.rekken muligens er riktig. Har sett spekulasjoner om at norgesrekord-horken var en liten gjørs, men det er dessverre ikke gjørs i Drammensvassdraget. Der har jeg jo en utfordring å glede meg til neste sommer: specimen-meite etter hork! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorEH Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Venter fremdeles på listene til bl.a StåleG, Davidsen, KIS og CB !! Og HelgeL og LHO.... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avkroken Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 og Audun sin bør jo med. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorEH Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Den burde vel vært med ja, men har vel mine tvil på at han legger den ut her selv etter alt tullet som har kommet de andre gangene. Og derfor legger ikke jeg den ut heller, men det er vel kanskje mest pga at den lista jeg sitter på ikke er fullstendig! Men når det er sagt så håper jeg inderlig at han vil legge den ut, jeg dør etter å se hvilke tilvekster det er på lista hans :-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Ja, det hadde vært spennende. Skal se om jeg får lagt ut min i lpet av dagen. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorEH Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Og din da KIS... ? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Der var min på plass sånn noenlunde. Med et par heldige arter på slutten av året, f.eks taggmakrell, kveite, havabbor eller brisling kan jeg avansere godt på listen igrunn...får bli et må å ta igjen Frisch, og knappe inn på Thor. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Hva med ørret/bekeørret/brunørret/fjellørret/sjøørret dette er v el strent tatt samme art eller? Blåstål og rødnebb, er ikke det også samme art? Har fått akkar på slukstang, teller det?[ ] Forslag til nye prosjekt: Sildekonge Nise[^] Harald Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Vi følger n.rekord listen dvs: Ørret og sjøørret er to arter, de andre formene går under ørret Blsåtål og rødnebb er to arter. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avkroken Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Det går sterke rykter om at blåstål og rødnebb skal slås sammen til en art på N.rek lista. Da mister dere jo en arti samlingen deres ;-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Sjekk denne: http://www.marinbi.com/c-bimaculatus.htm Er klar over at den står som 2 arter i norgesrekordlisten, men for å kverulere litt, det er en art[ ] Harald Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Ja, som avkroken sier, det kan bli endringer. Øret og sjøørret er jo også en art, og jeg ser mindre grunn til å skille disse enn blåstål/rødnebb. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avkroken Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Jeg ser personelig ikke noen grunn til å skille noen. En art er en art, men er enig at det er greit å bruke en fasit og da er jo N.rek lista fin den Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjs Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Og så har vi jo rognskjeks og rognkall... Men noe må en som nevnt uansett ta utgangspunkt i, og inntil det finnes noe bedre regner jeg norgesrekordlista som fasit. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts