torrybra Skrevet January 6, 2013 Rapporter Share Skrevet January 6, 2013 Et av målene mine for i år er å prøve å få skrevet litt flere rapporter her inne. Er jo bare noen ord og noen bilder som skal til. Var flinkere til dette før, men har blitt slappere de siste årene. Man tenker jo at folk blir lei av å lese om havmus og blålanger. Men men... her følger en liten rapport om nettopp havmus og blålange. Var en ny forumbruker fra Askøy som stilte noen spørsmål her tidligere i dag, så da passer det jo bra at denne rapporten i all hovedsak er fra denne perlen av en øy. Askøybroen er et greit skue på kvelden. Årets første fisketur var på torsdag. Fikk besøk av Anders, og planen var å prøve på havmus fra bryggen her som jeg bor. Sjøen kokte av småsei eller pale som vi sier her vest, så vi lurte på om vi skulle klare å unngå den. Det gikk forholdsvis greit. Anders dro et par av de overnevnte, mens jeg som den dårlige verten jeg er, tok meg av bruskfisken selv. Ble en del hågjel på rundt kiloet. Og på helt fjære sjø, bet denne rakkeren på 1570g på: Selv om det etterhvert er blitt en hel del havmusfangster, er jeg fortsatt fryktelig fasinert av denne skapningen: Ellers var det lyr og hvitting som lot seg lure denne kvelden. I dag var det duket for årets første båttur. Vi dro litt utover i fjorden her, og det kokte fortsatt med småsei. Så hvis noen er glad i sei, så er det bare å komme seg ut i Hjeltefjorden. Vår utfordring var å komme oss ned gjennom palestimene, noe som stort sett gikk greit. Dagens største sei var på 5,5kg, en morsom liten fight. Dagens største fisk var det derimot Anders som stod for. En flott lange på 11,5kg: På vei tilbake stoppet vi for å prøve litt etter blålangen. Den satte på første nedslipp. Askøybroen er fin å se på som sagt, men det som er bedre er at under den bor blålangen. Blålange på 3,5kg rett utenfor stuevinduet: Så alt i alt en god fiskestart på det nye året, og det er alltid kjekt å lykkes litt på hjemmebane. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havtryta Skrevet January 6, 2013 Rapporter Share Skrevet January 6, 2013 Finfint! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Rasmussen Skrevet January 6, 2013 Rapporter Share Skrevet January 6, 2013 Fin rapport! Og ikke særlig dumt (ny info for undertegnede) at det bor Blålange 5 min. med bil her i fra... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet January 6, 2013 Rapporter Share Skrevet January 6, 2013 Bra Torry, litt mer enn jeg har å melde fra min kant av landet.. Testa du brungylten da? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Davidsen Skrevet January 6, 2013 Rapporter Share Skrevet January 6, 2013 NICE! Havmus og blålange går vel ikke ut på dato? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mgjel Skrevet January 6, 2013 Rapporter Share Skrevet January 6, 2013 Meget oppegående Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrVolcom Skrevet January 6, 2013 Rapporter Share Skrevet January 6, 2013 Blålange utenfor stuevinduet e jo kjempeopplegg! Fin rapport Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisk og rask Skrevet January 7, 2013 Rapporter Share Skrevet January 7, 2013 NIce! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veg Skrevet January 7, 2013 Rapporter Share Skrevet January 7, 2013 Mus og blålange går aldri ut på dato. Flott rapport med fangster som henger høyt i min bok iallefall! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ølgylt Skrevet January 7, 2013 Rapporter Share Skrevet January 7, 2013 Morsomt å lese rapport fra den mannen igjen. Lenge siden sist nå. Spesielt med at jeg satt her om dagen og grublet på om ikke det burde kunne være blålange i akkurat det sundet. Havmusa slutter aldri å fascinere. Hvor mange har du nå? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aspen Skrevet January 7, 2013 Rapporter Share Skrevet January 7, 2013 Flott rapport. Herlig å ha slikt rett ved boligen. Havmusa blir jeg ikke lei av. Flotte fangster ! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vilhelm Skrevet January 7, 2013 Rapporter Share Skrevet January 7, 2013 Flott rapport for oss sofafiskere Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torrybra Skrevet January 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 8, 2013 Tusen takk for fine tilbakemeldinger folkens! Testa du brungylten da? Nei, gjorde ikke det. Hadde vel bare blitt pale tenker jeg. Skal gjøre et forsøk etter den en annen gang. NICE! Havmus og blålange går vel ikke ut på dato? Skolest og skjellbrosme is the new havmus og blålange Havmusa slutter aldri å fascinere. Hvor mange har du nå? Er litt ute av telling, men tipper en ca 30 stk. Fin rapport! Og ikke særlig dumt (ny info for undertegnede) at det bor Blålange 5 min. med bil her i fra... Tror det er blålange i store deler av byfjorden. Har fått den på sandvikssiden også. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin S Skrevet January 8, 2013 Rapporter Share Skrevet January 8, 2013 Bra mål for året, vi blir aldri lei å lese om fisk og fisking. Vi er hjerneskada alle mann Flott rapport, veldig bra begynnelse på 2013! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joost.L Skrevet January 9, 2013 Rapporter Share Skrevet January 9, 2013 Ikke verst, bra start! Grattis...:-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Florø`en Skrevet January 9, 2013 Rapporter Share Skrevet January 9, 2013 Havmutz Rule Grats Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts