Ølgylt Skrevet February 18, 2011 Rapporter Share Skrevet February 18, 2011 Ettersom ryggen min har oppført seg som om jeg var dobbelt så gammel i det siste, er det blitt svært lite fisking. Så jeg måtte nesten gjøre noe med det. Tidligere har jeg myst på tanken med å ta første buss utover øygarden og fiske morgentimene, men det har bare blitt med tanken, men denne gangen kom jeg meg faktisk avgårde. Nå kan det diskuteres hvorvidt det var særlig lurt å sitte og pimpe vin utover nattetimene før man skal stå opp klokka fem for å rekke en buss, men det var en god vin (Two Tracks), og som andre hevder : sove kan man gjøre i neste liv. Men ved bussbytte ved ågotnes skilte jeg og lua mi lag, og jeg satt og vurderte hvorvidt jeg i det hele tatt fikk fisket uten den. Noe sa meg at det kunne bli veldig kaldt rundt månen. Men det var jo ikke noe reelt valg å snu uten fisking. Det var riktig stemningsfullt å spasere ut til ormhilleren i grålysningen, og vinden var ikke ille i det hele tatt. Første napp kom vel to minutter etter at snøret var i vannet. Et kjapt utras på et par meter, og så slapp den. Og dette skjedde to ganger til i løpet av den neste halve timen. Jeg svertet og bannet, spesielt det ene hugget hadde vært hardt og brutalt og kveitene svirret rundt i alle former for bevissthet jeg har. Før det slo meg, utraset er jo akkurat på lengde med up and over pulleyet. Jeg fjernet det, og fisket med helt glidende, og da satt fisken rimelig kjapt. Denne lille tassen kom opp: 440 gram og årsbeste (og første) Ikke akkurat det jeg hadde håpet på, og jeg tviler sterkt på at den hadde klart å lage så hardt run som den som slapp, men men, jeg la nå snøret ut igjen. En stim av noe som så ut som småsild begynte å styre i overflata foran meg, og jeg ble stående og se på dem, og lure på hvorfor jeg ikke hadde med noen slukstang. Litt tid gikk og jeg dro opp to sandflyndrer til, og så var floa passert og hodet mitt var iskaldt og jeg tok bussen hjem. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet February 18, 2011 Rapporter Share Skrevet February 18, 2011 hmmm, kanskje det med lua har sammenheng med den gode vinen? Uansett - sikkert en flott tur. Selv om fangsten var til å bli deppa av. Men det er kanskje bra til å være på Vestlandet? Er vel ikke så mye fisk der? I Oslofjorden hadde det vært andre boller! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ølgylt Skrevet February 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet February 19, 2011 Ja til Vestlandet å være er det jo kanonfangst. Er ikke ofte det dras opp slike beist. I oslofjorden ville man vel brukt disse som agn etter sypiker. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisk og rask Skrevet February 19, 2011 Rapporter Share Skrevet February 19, 2011 Årets første flate er nå uansett årets første flate. Stå på! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet February 19, 2011 Rapporter Share Skrevet February 19, 2011 Jeg bare tuller - flyndre på 440 er bra det Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts