Ølgylt Skrevet June 19, 2009 Rapporter Share Skrevet June 19, 2009 (endret) Jeg har endelig fri en lørdag så jeg kan komme meg utover i øygarden og fiske litt etter ordentlige fisk. I utgangspunktet tenkte jeg Ormhilleren, men siden jeg ikke skal ha med barn er det jo mulig med andre plasser. Dessuten meldte plutselig kompisen som skulle vært med avbud. Noen som har noen forslag, eller har lyst å slenge seg med ?(jeg tar buss altså) Endret June 21, 2009 av Ølgylt Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley Skrevet June 19, 2009 Rapporter Share Skrevet June 19, 2009 hei, er ikke så kjent i området siden jeg er bosatt i ålesund. Men skal nedover til øygarden senere i sommer, og har lest litt om denne plassen, ormhilleren. Har søkt litt i arkivene om plassen nå og er vist en god fiskeplassmed sluk(?), har lest gjennom arkivet her nå, så mulig jeg prøver meg der i år. Har i hovedsak fisket under broen på tjeldstø de siste somrene, men har ikke vært allverdens til fangst. Har i år tilgang til motorbåt dog, så blir nok å drivende utpå sjøen for det meste. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torrybra Skrevet June 19, 2009 Rapporter Share Skrevet June 19, 2009 Det hadde vært moro. Men har vært 12 timer i Øygarden og fisket i dag, så i morgen må jeg nok prioritere familielivet. Er gjerne med en annen gang! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lakselorden Skrevet June 20, 2009 Rapporter Share Skrevet June 20, 2009 (endret) Jeg har endelig fri en lørdag så jeg kan komme meg utover i øygarden og fiske litt etter ordentlige fisk. I utgangspunktet tenkte jeg Ormhilleren, men siden jeg ikke skal ha med barn er det jo mulig med andre plasser. Dessuten meldte plutselig kompisen som skulle vært med avbud. Noen som har noen forslag, eller har lyst å slenge seg med ?(jeg tar buss altså) Eg og Andreas skal jo utover ein tur. Har plass til overs i bilen og, men det spørs jo litt når du har tenkt å ta laust. Vi skal sikkert spele litt fotball og slikt før vi fer. Endret June 20, 2009 av lakselorden Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ølgylt Skrevet June 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet June 20, 2009 Da blir det ormhilleren. Blir sannsynligvis stende over natta og ta morrabussen inn. NB og OBS dette er forhåndsmelding!!! Det skal normalt bety blanking, men vi får se Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet June 20, 2009 Rapporter Share Skrevet June 20, 2009 Lykke til! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley Skrevet June 21, 2009 Rapporter Share Skrevet June 21, 2009 Forventer en liten tilbakemelding om hvordan fisket gikk Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ølgylt Skrevet June 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet June 21, 2009 Ble en riktig så hyggelig tur. Lakselord med sønn var trivelig og turvant selskap. Fiskene var passe medgjørlige, været var ikke så ille. Riktignok er kveitene mine byttet ut med småttinger som disse: men de var nå morsomme å få allikavel. fikk 3-4 av dem (den minste tok seg litt vel rask realease, så den teller egentlig ikke) Seien og lyren beit villig vekk, og hadde besøk av en makrell i løpet av kvelden (quickrealease på den og) Natta kom uten at det egentlig ble noe mørkt, og parafinkubba brant lystig utover nattetimene. Rundt to tok lakselorden kvelden, og jeg rigget meg opp minibivuakk med stangfeste under hodeputa (dvs ryggsekken) og døste. Litt over tre var det liv, så jeg stod opp litt, dro opp et par sei og lyr mens jeg ventet på at fisken skulle ta skikkelig, og så satt den: Nesten kiloen og en svært ønsket art. I firetia beit denne: Og jeg gikk der i søvnørske og lurte fælt på hva det var. Pussig munn og skinnende rosa. Utras i femtia Isekstia fikk jeg en hyse til, og besøk av en polakkgjeng Og etterhvert stod lakselord og sønn opp, og innen den tiden hadde hysene blitt mere normale i fargen, selvom jeg fremdeles stusset på den kjeften. Noen obligatoriske sistekast med sei, lyr og makrell til resultat og så tok jeg bussen hjem. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetillund Skrevet June 21, 2009 Rapporter Share Skrevet June 21, 2009 Grattis med rødhai. Er vel ikke så vanlig hos dere den der.. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even A Skrevet June 21, 2009 Rapporter Share Skrevet June 21, 2009 Tøff hai som ikkje er så vanleg å få her vest, grattis med den og resten av fangsten. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet June 21, 2009 Rapporter Share Skrevet June 21, 2009 Grattis Helge! Neste gang håper jag ikke er i Sverige når invitasjonen kommer Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rein Egil Skrevet June 21, 2009 Rapporter Share Skrevet June 21, 2009 Jøss! Småflekka rød. Gratulerer så mye! Står høyt på ønskelista her også! Er vel den Norske haiarten med de desidert råeste øynene! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hugo Skrevet June 21, 2009 Rapporter Share Skrevet June 21, 2009 Hoppsan, den var noe uventet. Gratla med den! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet June 21, 2009 Rapporter Share Skrevet June 21, 2009 Jøss, gratulerer Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ølgylt Skrevet June 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet June 22, 2009 Takker og bukker. Den tok forøvrig på fersk seifilet. Ja de øya er skikkelig råe. Stod en stund og vurderte om jeg skulle fikse til en del tullebilder, men fant ut at det var bedre om den overlevde. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torrybra Skrevet June 22, 2009 Rapporter Share Skrevet June 22, 2009 Fett! Dere kan det der med småflekket rødhai i deres familie gitt! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truttakiller Skrevet June 22, 2009 Rapporter Share Skrevet June 22, 2009 Grattis med rødflekka Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hunter Skrevet July 5, 2009 Rapporter Share Skrevet July 5, 2009 Grattis med flekket godsak. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts