Gå til innhold
Fiskersiden

Med telt og 1000 barn til ormhilleren

Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Jeg og dama ble enige om å teste at turutstyret var i orden med en liten tur til Ormhilleren.

Pakkinga gikk fort og greit, visste jeg ikke bedre ville jeg trodd vi hadde orden i systemet.

Bussturen var som sedvanlig et helvete. Hvorfor ikke bussselskapet skjønner at folk skal ha med seg ting utover i øygarden er et mysterium. Hvor vanskelig hadde det vært å bruke lasterommet???

Men vi kom nå frem.

på svaberg og grussti gikk det greit med barnevogn, men over lynga forbannet jeg de 18 kiloene vogna veier ca hver meter. Men vi kom nå frem.

Vel fremme var det selvfølgelig fristende å rigge opp utstyret og sette i gang fiskinga, men jeg hadde ikke hjerte til å levne alt arbeidet til dama, så kort fortalt ble det nesten mørkt før leiren var klar og minipodinnen sov, men da fikk jeg meg en time. Mye napp, men ingenting opp. Og podinnen ville heller at jeg skulle sitte sammen med dem ved bålet enn å fiske, så da ble det med det.

Vi oppdaget noen feil med soveposene, så det ble kaldt, spesielt fordi jeg glemte å lukke døra til teltet. Men barna sov ihvertfall godt.

Neste dag ble det avveing mellom barnepass og fiske, og rett og slett ikke noe særlig fiske, hovedsaklig fordi det blåste for mye. Men når vi rigget opp dagleir i ly gikk det ihvertfall an å fiske litt på skift.

Hittil har det ikke vært noen bilder fordi batteriene frøs ihjel. Men en kompis kom tilfeldigvis også utover og fikk tatt noen.

Her står jeg og studerer den eneste fisken jeg fikk.

Fisketur%20Ormhilleren%20s%C3%B8n%2019.april09%20001.JPG

Ikka akkurat min største eller første spette, men men.

Podinnen hadde konkludert med at det ikke var makrell (ganske selvfølgelig) og dårlig med sei, så da gadd ikke ho fiske. En oppdagelsestur rundt omkring resulterte blant annet i denne.

Fisketur%20Ormhilleren%20s%C3%B8n%2019.april09%20016.JPG

Noen som vet hva denne kommer til å bli når den har spist nok?

Det var en del andre som fisket, og fikk bare noen sei så jeg fisket ikke akkurat effektivt. Men her sitter jeg og minipodinnen og følger med på meitestanga.

Fisketur%20Ormhilleren%20s%C3%B8n%2019.april09%20027.JPG

Jeg lurte jo litt på hva jeg skulle gjøre hvis det beit, men bortsett fra noen kraftige rykk var det dødt.

(Nok en gang måtte jeg konkludere med at egentlig er det dødfødt å ta med baby og ordentlig fiskeutstyr, for da får ingen av delene tid nok.

Neste gang blir uten meiteutstyret eller uten baby.)

Bussturen hjem igjen var nok en gang et sant helvete. Jeg begynner seriøst å vurdere bilkjøp.

Alt i alt en fin tur, og en grei kartlegging av hvilke mangler som må utgreies før lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider