LasseB Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 (endret) Når jeg bestiller kroker på nettet, og får bare oppgitt hvilken størrelse - og ikke bilde av kroken ved sida en linjal, tommestokk eller lignende, syns jeg det er litt vanskelig å velge ut hvilke krokstørrelse som jeg er ute etter. Jeg tenkte skulle lage en referansetråd, der de som skryter av at de har mange forskjellige kroker og krokstørrelser kan legge ut bilder av kroker som ligger ved siden av en linjal. (Bildet er det Ola Gismervik som har tatt, men jeg har lagt på tekst). Dette bildet er svært til hjelp for meg, for jeg vet hvor stor en Mutu i str. 6, og dermed vet jeg hvor stor en Mustad-krok i tilsvarende størrelse er. Her kommer en liste over kroker hvertfall jeg vil vite størrelsen på. Mustad Demon Circle Størrelse: 1/O - 2/O - 3/O - 4/O - 5/O - 6-O. Varivas Semisirkel Størrelse: 6 - 4 - 2 - 1/O - 3/O - 4/O Varivas Fullsirkel Størrelse: 1/O - 3/O - 4/O - 5/O - 6/O - 8/O Owner SSW Sirkel Størrelse: 4/O - 5/O - 7/O - 8/O - 9/O (Gjerne mindre størrelser også, hvis man har det/hvis det finnes) Owner SSW Størrelse: 2/O - 3/O - 4/O - 5/O - 6/O - 7/O Denne lista er et lite eksempel, så hvis det er andre kroker dere syns er viktige å få meg på denne lista, så legg gjerne ut bilder av de og. Som et eksempel på hvordan bildene som skal se, legger jeg ut dette bildet: Flere kroker av forskjellige størrelser kan gjerne legges på et bilde. Endret December 15, 2006 av LasseB Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovejan Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 var det ikke noen som holder på å jobbe med en slik referansetabell ? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vilhelm Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Til havfiske det Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorEH Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 ...og ikke ser det ut til å bli noe av heller Skal se om jeg ikke kan få tatt en del bilder imorgen Lasse. (du minner meg vel på det ) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vilhelm Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 ...og ikke ser det ut til å bli noe av heller Skal se om jeg ikke kan få tatt en del bilder imorgen Lasse. (du minner meg vel på det ) Joda..må bare rote meg til å legge inn excel igejn Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Mulig jeg har noen Owner SSW liggende, skal sjekke imorgen. Varivas har jeg ikke. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseB Skrevet December 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Fint, Karl Inge. Satser på at dette skal bli en slags referansetråd som alle kan ha hjelp av. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovejan Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Til havfiske det Kan ikke dette samordnes da ? Hvis Lasse får malen du bruker og legger dette opp på samme måten ? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GStrike Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Skal ikke påstå at jeg har det store utvalget av kroker, men det øker nå hele tiden! Owner Super Mutu 7/0 Øverst fra venstre mot høyre. Owner Mutu Light Circle. 2. 1/0. 3/0 Nederst fra venstre mot høyre. Mustad Demon Circle. 6. 4. 1/0. 2/0 Øverst til høyre. Mustad Beak Baitholder 8/0 Øverst til venstre. Mustad Big Red : Bait 6/0 Nederst. Owner SSW 5/0 Dårlig bilde dette, men er det noen som aner hva dette er. Ukurrant billig merke. Noen som tør å spå evnene til disse krokene? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Ser ut som VMC-kroker på det nederste bildet GStrike, helt greie kroker syns jeg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GStrike Skrevet December 16, 2006 Rapporter Share Skrevet December 16, 2006 Ser ut som VMC-kroker på det nederste bildet GStrike, helt greie kroker syns jeg. Kan nok stemme det ja. Fant en pakke baitholder-kroker som jeg kjøpte samtidig, de var fra VMC. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorEH Skrevet December 17, 2006 Rapporter Share Skrevet December 17, 2006 Her er litt forskjellige kroker i str.6 Og her er en og annen i 5/O og 6/O Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet December 18, 2006 Rapporter Share Skrevet December 18, 2006 SSW krokene mine lå selvsagt hulter til bulter i en boks så aner ikke hvilke str de er lenger Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseB Skrevet December 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 18, 2006 Herlig, Thor Eivind! Tror vi har klart å samle de fleste og vanligste (?) krokene til kystmeite nå Mangler vel bare Varivaskrokene da, så er hvertfall jeg fornøyd! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GStrike Skrevet December 18, 2006 Rapporter Share Skrevet December 18, 2006 Varivas-krokene, har de noen spesielle egenskaper? Er det til noen spesielle arter eller situasjoner de anbefales? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trulsolsen Skrevet December 24, 2006 Rapporter Share Skrevet December 24, 2006 Varivas-krokene, har de noen spesielle egenskaper? Er det til noen spesielle arter eller situasjoner de anbefales? har brukt en del av Varivas sine kroker, de virket ikke like spisse/skarpe som Owner sine men det er da mye billigere og ja nesten like gode synes da jeg..selv jeg ikke har prøvd alle merker og modeller Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet January 20, 2007 Rapporter Share Skrevet January 20, 2007 Her forsvant TV og nett en times tid så jeg tok et par kroker frem for å drøye tiden-den ene er vel ikke nevnt her før, den andre bare fordi den lå her Berkely Goldpoint LBH3/0 altså str 3/0 Sammenligninsgkroken er en "standard" Mustad 92247 Baitholder (Nei, jeg gadd ikke lete etter en kulepenn som funka skikkelig) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseB Skrevet February 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet February 23, 2007 Begynner å få et greit utvalg av kroker nå, og jeg har kasta alt av kroker som har fått negativ omtale her på fiskersiden. Herifra og ut skal det KUN satses på kvalitet. Begynner med de største jeg har av sirklekroker: Fra venstre: Owner Mutu Light, 3/O Mustad Demon Circle, 6/O Under: Owner SSW Circle, 4/O Sammenligningsbilde av 3/O-kroker fra hhv. Owner og Mustad: Øverst: Owner Mutu Light Under: Mustad Demon Circle En samling av småkrokene mine: Øverst: Mustad Demon Circle: - str. 3/O - str. 1/O - str. 6 I midten: Owner Ebi, str. 2 Varivas semisirkel, str. 2 Nederst: Eagle Claw Circle Sea, 2/O Owner SSW, str. 6 EC-kroken er den eneste jeg har igjen, resten ligger i søpla. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øysteiin Skrevet February 24, 2007 Rapporter Share Skrevet February 24, 2007 Eagle Claw Circle Sea, 2/O Bruker du disse enda? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseB Skrevet February 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet February 24, 2007 Nei, Øystein, har kasta alle Eagle Claw-krokene jeg hadde. Det var endel kroker, men fra nå av skal det satses på kvalitet. Rullen med 0.60mm-sene fra Biltema har blitt lagt bort, og Amnesia 40lb, Sufix Superior 0.60mm og Amensia 15lb har blitt kjøpt inn i stedet. Alle tacklene jeg hadde i tacklemappa var på knytt på Biltema-sene, men nå er alle tacklene kasta (tok av dims og kroker), og nye blir lagt inn fortløpende - tackler av kvalitet. Kvalitet koster, men det er enda dyrere å miste kveita fordi man har vært for kjip med sene- eller krokvalget. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øysteiin Skrevet February 24, 2007 Rapporter Share Skrevet February 24, 2007 Klokt valg, ser du lærer nå ja Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts