Karleif Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 (endret) Tunge står høyt på ønskelista til de fleste artsjegere. I distriktet erdet en plass som har levert tunge ved en tidligere anledning. Etter treårs fravær har endelig sommeren kommet til Jæren, og tiden var inne for åstarte en satsing etter tunge.Eg brukte deler av dagen i går på å finne agn. Vurderte å gravesandmakk/lugworm, men endte opp med å lete etter børstemakk. Fant enpasselig mengde og satte turen sørover til Egersund. Forholda var fineog eg gikk endel rundt og speidet etter steder å legge ut agnet. Myevegetasjon på bunn gjorde att eg ikke helt hadde den store trua, menrapporter tilsa att tunga var på plass. Når eg stod og speida utover laeg merke til en skikkelse som kom svømmende inn fra venstre. Pulsen stegog den store skjelven kom. Her stod eg 50meter fra fiskestengene, og entunge svømte rett forran meg. Eg blei stående ei stund for å se om denla seg ned, men den kruset rolig rundt og rota på bunn her og der, ogblei borte for meg. Eg må si att der og da var optimismen tilbake. Eghenta ei av stengene og gikk tilbake til plassen i håp om att den skullekomme tilbake. 5 minutt senere tok eg dette bildet.Med skjelvende hender, puls på 300 og svettetokter av en annen verdenklarte eg å få agnet kroken og lagt børstemarken rett forran den.Sekundene, og minuttene som så følgte var ulidelig spennende. Eg menteatt tunga snuste på agnet, men ventet med tilslaget. Ventet og ventet ogingenting skjedde. Tunga bare lå på bunnen. Følelsen når den begynte åsvømme rolig utover santidig som sena gikk av spolen på snella erubeskrivelig. Tilslag og fast fisk!!!! Når fisken lå i hoven kom detnok ett hyl eller to som kunne høres i de fleste bedehus i nærheten.Eg var i tvil om eg bare skulle pakke sammen, eller om eg skullefortsette, men valgte jo selvfølgelig å fiske videre. Eg hadde jo massekaffi og sjokolade igjen. Når eg gikk og speida utover vannet så egjaggu meg ei tunge til, og enda ei. Ei tunge på land, og to tungerkrusende rundt i vannet!!!! ER IKKE MULIG!! Jo det var mulig, og ikkenok med det, men den minste av de tok agnet mitt, men her blei eg littfor ivrig med tilslaget. Den rista bare på seg og svømte vekk. Ny markpå kroken og ut igjen. Den største av de var fortsatt på samme sted. ogviste tydelig interresse for agnet mitt. Vente, vente, vente og endamer vente. Ventet så lenge eg klarte og tok sjansen på ett tilslag.Jada, tyngde i andre enden og tunge nummer to for kvelden blei geleidetelegant inn i hoven. Eg sank sammen tok en kopp kaffi, tente meg enprince og tenkte att "Livet er herlig"Hva er bedre enn en tunge i hoven? To så klart!Tunger: 47cm- 810gram og 48cm 950gramTunger: 47cm- 810gram og 48cm 950gramTungekyssSe så søte de erFornøyd og sjokkert Endret August 2, 2013 av Karleif Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon-Eirik Brobak Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 rått! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oz Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Fantastisk bra! Gratulerer! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian N E Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Fy flate Drømmefisk, gratulerer så mye ! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arobo Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Fy fa**! Drømmetur! Virker nesten som at noen bare kan "hente" de vanskelig artene.. Grattis Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 HyllHyll!!! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vilhelm Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Fantastisk! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsalte Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 nydelig,gratulerer! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigve A Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr. Hook Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisk og rask Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Deilig fangst og satsing! Men altså, disse brillene dine Karleif... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrekkjager Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Nå må jeg og ut! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karleif Skrevet July 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Ikke mobb ølbrillene mine.. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hotfix Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Genial rapport Gir fuel til artsfiskebålet En ting litt OT kanskje men hvordan får du lagt ut bilder på siden her? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Rasmussen Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Grattis! Glimrende rapport også! Snodige fisker altså... Skal visst være noe av det beste fra havet også, en ren delikatesse sies det... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nanablag Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Dyktig! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristerGj Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Flaks Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojani Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Grattis med drømmefangst Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Eie Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Dei brillene i seg sjøl burde gi seier i rapportkonkurransen! Gratulerer med dei semi-erotiske flyndrene Karleif! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrVolcom Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Du kan når du vil! 10++ Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beerbellybob Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 De der gutta fra Jæren skal man ikke tulle med. Jeg? Jeg er bare drit misunnelig jeg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brosmebeistet Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Dæven for en fangst! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Davidsen Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Glimrende - ny norgesrekord i samme slengen. Godt gjort! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
obbien Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Helrått - gratulerer! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackfish13 Skrevet July 23, 2013 Rapporter Share Skrevet July 23, 2013 Sinsykt bra rapport og det er jo norgesrekord det har du meldt det inn? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts