Rage Skrevet July 16, 2007 Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Ble en liten tur med dupp og mark idag, og fikk totalt 6 stk fisk. 5 av noe jeg tror er Hork, og 1 Laue? Hjelp meg med identifikasjon Dama fikk denne, den ser ulik ut fra den jeg fikk. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoffa Skrevet July 16, 2007 Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Hork, laue og laue :-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet July 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Takk for svar 2 nye arter på meg idag Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet July 16, 2007 Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Grattis med to nye arter Flere kommer nok hvis du fortsetter der Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet July 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Blir nok et par turer til ja. Florerer jo av arter der. Prøvde på nytt etter gjørs idag, uten hell. Den beit på, men slapp.. Noen som har tips til hvordan jeg kan få gjørsen? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest los Skrevet July 16, 2007 Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Laue som agn.En stang med dupp,en med søkke,glidende.Lykke til,det skulle ikke være så vanskelig Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet July 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Hvor stor krok, og hvordan bør jeg feste laua i den? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest los Skrevet July 16, 2007 Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Jeg har brukt en treblekrok Owner 36 bc x6 med hell,festet i ryggen på laua. Smak og behag Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tryta Skrevet July 16, 2007 Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Gratulerer med to nye arter! Bruk en trebelkrok og fest den like under ryggfinna på den. Krokstørrelse? Bare lån en krok fra en av slukene. Husk stålfortom eller bruk tykkere sene de siste 30cm ovenfor kroken. Ikke bruk en dupp med for stor motstand. Og agnfisken skal være dau. Jeg forsøkte å få hork når jeg besøkte dynovika,så du er mere dreven enn meg på det området. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoika Skrevet July 16, 2007 Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 (endret) Synes fisk nr. 2 ligner mere på en micromort enn laue egentlig. Ser ikke noe underbitt, den har blåskjær i ryggen og antydning til rød iris. Endret July 16, 2007 av Hoika Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor Skrevet July 16, 2007 Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Synes fisk nr. 2 ligner mere på en micromort enn laue egentlig. Ser ikke noe underbitt, den har blåskjær i ryggen og antydning til rød iris. Tenkte akkurat det samme sjøl... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toppknot Skrevet July 16, 2007 Rapporter Share Skrevet July 16, 2007 Tenkte akkurat det samme sjøl... Enig...nummer to ække laue. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Triturus Skrevet July 17, 2007 Rapporter Share Skrevet July 17, 2007 Ligner mort ja. Grattis med 2 eller 3 ny arter da. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PRH Skrevet July 17, 2007 Rapporter Share Skrevet July 17, 2007 Synes fisk nr. 2 ligner mere på en micromort enn laue egentlig. Ser ikke noe underbitt, den har blåskjær i ryggen og antydning til rød iris. Enig. Ville sagt; hork, mort og laue jeg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoffa Skrevet July 17, 2007 Rapporter Share Skrevet July 17, 2007 Tror man blir lurt av vinkelen på bildet. Ryggfinnen er plassert langt bak - så jeg holder en knapp på laue, selv om jeg også tenkte mort først. Uansett - 2 nye arter Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet July 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet July 17, 2007 Takk for info Skal teste det neste gang jeg skal ut dit. Lett å få Hork der, bruker 10'er krok med mark og en kjempelett dupp. Fisk til høyre for strømmen, ca 2 meter fra land og ca 1 meter fra krok til dupp. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Triturus Skrevet July 17, 2007 Rapporter Share Skrevet July 17, 2007 Se på øyediameteren Hoffa, morten på bilde 2 har: mye mindre øyne, har farge i øyna, og er overbitt. Laua på bilde 3 har; større og blankere øyne, underbitt. Case closed Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snpen Skrevet July 18, 2007 Rapporter Share Skrevet July 18, 2007 Min ryggmarks-refleks sier: Hork, mort, laue. Nå finnes det også en del hybrid-varianter av mort i det området... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoffa Skrevet July 18, 2007 Rapporter Share Skrevet July 18, 2007 OK - da Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Triturus Skrevet July 18, 2007 Rapporter Share Skrevet July 18, 2007 Jøss, cred for innrømmelse av nederlag Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stegg Skrevet July 18, 2007 Rapporter Share Skrevet July 18, 2007 Jøss, cred for innrømmelse av nederlag blir helt imponert,ligger mye kunnskap der ute. er dette rett sted trenger 200 lauer??? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Triturus Skrevet July 18, 2007 Rapporter Share Skrevet July 18, 2007 Dette er ikke rett sted, er ikke så mye laue der (iaf ikke for noen uker siden). Ehm, hva skal du med to hunder lauer?? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aristokraten Skrevet July 18, 2007 Rapporter Share Skrevet July 18, 2007 Dette er ikke rett sted, er ikke så mye laue der (iaf ikke for noen uker siden). Ehm, hva skal du med to hunder lauer?? Perle-essens Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Triturus Skrevet July 18, 2007 Rapporter Share Skrevet July 18, 2007 Come again? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Skrevet July 18, 2007 Rapporter Share Skrevet July 18, 2007 Come again? Skjellene ble tidligere brukt i fremstillingen av kunstige perler, står litt om det i Pethon. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts