Triturus Skrevet October 15, 2006 Rapporter Share Skrevet October 15, 2006 (endret) Takker for stalltips fra gjørs angående langeplass. Arve (chironomus) og jeg tok turen til Børsa igår, til en plass som så dyp og svært spennende ut. Det resulterte bl.a. i denne på 2.05 kg. Tatt på paternoster-takkel med sildestrimmel. Fightet faktisk svært bra til torskefisk å være. Når sildestimen kom inn mot land i skumringen, kom også lyren. Dette gav mulighet til å sprite opp en grandisdominert studentkost. Dette var en mellomstor en på ca 1,5 kg. Vi fikk i tillegg en liten sypike, en hvitting, en kilostorsk og en huka sild. Var utrolig mye niser i fjorden, det pustet og peset rundt ørene våre. Alt i alt, en trivelig lørdags ettermiddag/kveld med en en sprek lange som høydepunkt. Neste tur må bli et forsøk på havabbor. Håper det ikke er blitt for kaldt i vannet allerede. Endret December 7, 2012 av Triturus Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim andre Skrevet October 15, 2006 Rapporter Share Skrevet October 15, 2006 du kan lage mange gode retter ut av lange. i den størrelsen du har der er det knall med panerte sprøstekte fileter.... fin rapport! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Ørud Skrevet October 15, 2006 Rapporter Share Skrevet October 15, 2006 Ellers kan langeoppskriften til Davidsen med Bretagnesaus helt klart anbefales om du liker det litt spicy. Regner med Davidsen utfyller med korrekt informasjon og blandingsforhold.... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garp Skrevet October 15, 2006 Rapporter Share Skrevet October 15, 2006 Jeg var også og fisket i Buvikfjorden på lørdag. Jfr annen tråd var jeg ute etter storseien. Niesene dere så jaget nok småsild, helt symtomatisk at når man kom i nærheten av dem fikk man storsei. Kom vel ikke nærme nok land for dere. Hvis dere er ute etter en virkelig dyphøl bør dere prøve Hundlaupet, ca. 2 km vest for Børsa. Her bør det være mulig å ta storlange fra land, dog ta med mange takler for her er vil det bli slitt vekk mye utstyr. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest gjørs Skrevet October 15, 2006 Rapporter Share Skrevet October 15, 2006 Flott fangst. Jeg fikk en på 1.95 kg når jeg prøvde langen der. Jeg regner nesten med at du fisket under >>>-skiltet, typisk størrelse på fisken der det der. De største lyrene får du nok i nærheten av tunellen, dorging med store woblere er en grei metode. Jeg husker niesene ja, det er faste gjester på Børsa. En gang hadde jeg to stk svømmende under beina mine mens jeg balanserte på betongfundamentet ved vraket. De var nærmere land enn meg noen sekunder. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
odin Skrevet October 23, 2006 Rapporter Share Skrevet October 23, 2006 Bare en liten kvervulantisk rettelse til "garp" det heter ikke Buvikfjorden , men Gaulosen. Har fiska i fjorden siden jeg var litten gutt, no er jeg blitt bare litt større. Det er riktig trivlig å kjøre ut Børsbergan for tiden mange som fisker der og får bra med fisk. Skal ut i morgen hvis jeg får tak på sild. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts