Turin Skrevet March 29, 2009 Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 Kom over ei strandet sølvkveite på Langstranda utenfor Narvik. Var ute etter sjøørret, men fant noe helt annet: Eksemplaret er på ca 1.5 meter. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oz Skrevet March 29, 2009 Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 Utrolig kult! Så relativt bra ut og, neppe ligget der veldig lenge. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turin Skrevet March 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 Utrolig kult! Så relativt bra ut og, neppe ligget der veldig lenge. Ja. Det var krampetrekninger på den, på den måten jeg oppdaget den. Har lest endel om både sølvkveite og sildekonge, og vet at disse er dypvannsfisker. Så når de kommer på land på denne måten så er det visst ikke håp for den. Uansett, sa til en av de andre som var der at han kunne ta den med seg. Det gjorde han, for han skulle undersøke om et av forskningsinstituttene for fisk ville undersøke den. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristerGj Skrevet March 29, 2009 Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 Flott eksemplar var det også, morsomt! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oz Skrevet March 29, 2009 Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 De jeg har sett tidligere ser jo ut som de har blitt dratt etter bilen en kilometer, for så å bli rygga over... Utrolig flotte skapninger, drømmen å få en sånn på stang Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hunter Skrevet March 29, 2009 Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 Morsom skapning. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even A Skrevet March 29, 2009 Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 Skjeldan fint eksemplar av arten, det at den framleis var i litt aktivitet når du fann den var jo ekstra spanande. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonT Skrevet March 29, 2009 Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 (endret) Stilig. Aldri sett så ferskt eksemplar. Endret March 29, 2009 av JonT Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Big fish :) Skrevet March 29, 2009 Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 Syke greier, var det ikke nettop en annen fyr her i norge som fikk en sånn i garnet sitt ??? De hører vel ikke till her ?? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chironomus Skrevet March 29, 2009 Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 Drømmeoppleving! Flotte bilete var det og! Sølkveita høyrer heime i Norge, sjølv om det ikkje blir sett så mange av den . Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angler Skrevet March 29, 2009 Rapporter Share Skrevet March 29, 2009 Nå er det for sent å posere med denne 1 april .. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gismervik Skrevet March 30, 2009 Rapporter Share Skrevet March 30, 2009 Tøff fisk det der.... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudolf Skrevet March 30, 2009 Rapporter Share Skrevet March 30, 2009 Utrolig flott fisk og stilige bilder. Har aldri sett bilder av en så fin sølvkveite før. Sikkert en fantastisk opplevelse. Mvh Rudolf Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Magne Skrevet March 30, 2009 Rapporter Share Skrevet March 30, 2009 Fin fisk det der ja Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olagaard Skrevet March 30, 2009 Rapporter Share Skrevet March 30, 2009 (endret) Fascinerende fisk! Her er fetteren sildekonge Endret March 30, 2009 av Olagaard Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turin Skrevet March 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet March 30, 2009 Har noen flere bilder av den også. Leste om sølvkveita i ei bok da jeg var mindre, og trodde aldri jeg ble å få sett en slik eller en sildekonge. Derfor trengte jeg ikke å slå opp i noe oppslagsverk for å se hva slags fisk dette var. Det sies at observasjoner av sildekonge er et tegn på godt sildefiske. Er observasjon av sølvkveite også et tegn på noe? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Skrevet March 30, 2009 Rapporter Share Skrevet March 30, 2009 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristerGj Skrevet March 30, 2009 Rapporter Share Skrevet March 30, 2009 Det sies at observasjoner av sildekonge er et tegn på godt sildefiske. Er observasjon av sølvkveite også et tegn på noe? Jepp, nå blir det et hevlettes godt fiske etter mulle!! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxisvein Skrevet March 30, 2009 Rapporter Share Skrevet March 30, 2009 Kul fisk. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelkim Skrevet March 30, 2009 Rapporter Share Skrevet March 30, 2009 Marcus og jeg skal tungsatse på sølvkveite Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
obbien Skrevet March 30, 2009 Rapporter Share Skrevet March 30, 2009 Marcus og jeg skal tungsatse på sølvkveite Hehe, jeg er med Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts