Morten Skrevet June 12, 2008 Rapporter Share Skrevet June 12, 2008 Fant ingen tråd på Oselven for årets sesong, så da der det på tide å opprette en. Årets første laks er allerede landet: http://www.bt.no/lokallokal/osogfusa/article581827.ece Blir spennende å se hvordan sesongen utarter seg og om det blir forbedring fra i fjoråret som vel ikke var blant de beste. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet June 12, 2008 Rapporter Share Skrevet June 12, 2008 Artig billedserie- hva er det som skjer? Har han den på en klepp/tailer så stikker den ut men han berger den igjen? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FishingBUDDY Skrevet June 12, 2008 Rapporter Share Skrevet June 12, 2008 Så dette her. Ble såpass giret at eg fant fram stangen og tar med meg noen wobblere og litt makk og tester ut snart. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet June 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet June 12, 2008 Så dette her. Ble såpass giret at eg fant fram stangen og tar med meg noen wobblere og litt makk og tester ut snart. Synes jeg leste i en annen tråd at du har årskort i elven. Du får sørge for å holde oss oppdatert! Får håpe det blir litt regn fremover slik at vannstanden tar seg opp. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Moberg Skrevet June 12, 2008 Rapporter Share Skrevet June 12, 2008 Snaaart er barneTV over, og guttene i seng, og DA skal jeg i Oselva for første gang på mange år Får jeg fisk skal det høres, får jeg ikke skal vel sutringen høres den også, hehe..... Litt wobbler og sluk etter laksen, og en rask flueøkt etter ørreten i skyminga skulle vel være på sin plass i kveld Olav Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vaskerelva Skrevet June 12, 2008 Rapporter Share Skrevet June 12, 2008 Var nettop en tur i fossen i sone 2 - stod der i 20 min så fisk hele tiden. De står vel å venter på meg i sone 5 i morgen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Moberg Skrevet June 12, 2008 Rapporter Share Skrevet June 12, 2008 Så var jeg her igjen da.... Hjemme fra min første tur i oselva på årevis. Mmmm, det gjorde godt Men reise hjemmefra uten jakke trenger jeg ikke gjøre igjen. Det var sol da jeg dro, men det tok ikke lange tiden før jeg sto i regnet i min sexy ullfrottetrøye Måtte gjemme meg under et tre, mens jeg ringte og klagde min nød til PerH. Men jeg ble ikke så våt, så alt i alt hadde jeg det bra med meg selv. Fisket meg gjennom lakseplassen i gamle sone 3 med wobbler og sluk. Uten et napp. Jeg så en fisk øverst i "gaten", men den ville ikke. Tror det var en OK sjøørret. Så ihvertfall slik ut. Gikk deretter ned i sone 2 hvor jeg møtte FishingBUDDY. Alltid kjekt å møte nye folk i elva. Og til sammen fanget vi....ingenting Vi så noen små antydninger til fisk, men bite ville det ihvertfall ikke, og på toppen av det hele dro jeg hjem akkurat når det fine sjøørretlyset kom Men men, dette var ment som en rekognoseringstur, og var således en topp tur. Elva var atskillig større enn jeg trodde, og jeg kan ikke se noe problem i verden for fisk som vil gå. Fremdeles tror jeg fisken går fort nå, og ser frem til en periode med jevn fin vannstand, så tror jeg hølene våre litt etter litt fylles opp. Satser på at det flott rundt St Hans. Men, til dere som henger på brua, eller fisker nede i fossen. Går det sjøørret? Hadde trodd jeg skulle sett litt mer til den. Håper den er på vei, og ikke rett og slett har tullet seg bort for godt Jaja, det var det jeg hadde av rapport. Snart er jeg tilbake, og da er det alvor Olav Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FishingBUDDY Skrevet June 12, 2008 Rapporter Share Skrevet June 12, 2008 Ble ingenting men fisk er det der ihvertfall. Var noe som nappet borti makken min men ellers var det ikke noe å få. Regnet mens eg fisket der og ble litt våt og kald så eg dro tidligere enn forventet. Tar med meg 13foteren imorgen og da skal fiskes "skikkelig" Hyggelig å treffe på deg olav moberg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FishingBUDDY Skrevet June 14, 2008 Rapporter Share Skrevet June 14, 2008 Var innom noen timer ikveld og så flere fisk men ingen i land. Fikk en forbaska ål på makk og gulp. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifJ Skrevet June 17, 2008 Rapporter Share Skrevet June 17, 2008 Hei! Har vore ei lita veke i Namsen å fiska og ikkje fått følgt så godt med i det siste, men etter det eg veit er det til no tre laksar på land i elvo. Nils Ekerhovd, som fekk første har i alle fall fått ein til, denne i sone 4, mellom 4 og 5 kilo. Kjell Olsen fekk ein såvidt over tre kilo. Det er jo fortsatt alt for lite vatn, men satt ei stund heime og såg utover fjorden i går ettermiddag. Det hoppa nåken vanvittig store beist, så det er bare å gjøra seg klar Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FishingBUDDY Skrevet June 17, 2008 Rapporter Share Skrevet June 17, 2008 Oj oj. Det er jo meldt inn mye nedbør i uken så da blir det saker tenker eg. Eg mistet forresten en fin fisk på sluk for noen dager siden. Var vel en 4-5kg og hadde litt farge på seg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Skrevet June 17, 2008 Rapporter Share Skrevet June 17, 2008 Mulig jeg tar en tur til oselven denne sesongen. er det noen som vil guide? Jeg fisker aller helst med flue, men kan være med på å duppe marken også... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifJ Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Det ausregne på Os no! Det blir ei fin helg Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Moberg Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Ooooo Sitter på jobben nå. Og ja, det regner. Ser at vannmåleren på Røykeneset begynner å bevege seg oppover Det vil nok ta litt tid før elva topper seg, men nå går det ihvertfall veien, hehe Så, hvis jeg bare klarer å lure meg ut for å finne makk, tror jeg jeg kan skimte en fisk i det fjerne Olav Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gss Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Det er jo fortsatt alt for lite vatn, men satt ei stund heime og såg utover fjorden i går ettermiddag. Det hoppa nåken vanvittig store beist, så det er bare å gjøra seg klar Kjekkere å fiske etter laksen i fjorden enn i elven vel? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tequila Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 .... liten avsporing ned til litt mer siviliserte strøk her i Stavanger bøtter det ned og mitt tips er at det kommer til å bli kanonfiske i neste uke her nede mens jeg er i Namsen...... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hunter Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Jeg har aldri fisket i Oselven før, men kunne godt tenkt meg et lite foøk. Så da blir det følgende spørsmål: Hvilke(n) sone er best? Kortkjøp? Noen som kan forbarme seg over meg siden jeg ikke e så godt kjent? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifJ Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Hei! Sone 2 og 5 er dei beste sonane på laks. Men det er i hovudsak makk, ikkje så gode sonar på floge. Dei finaste flogestrekka har du på "Kremretten". Blir solgt sesongkort der. MX-sport på amfi Os selger alle typar kort. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifJ Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Hei! "Peder Danske" ringte nett no. Hadde fått ein 10-kilos i Kvernhushølen. Sjølv om han sikkert tar litt godt i er det nok ein fin fisk. Reknar med han kjem med bilete etter kvart. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FishingBUDDY Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Kjenner det kribler i kroppen nå som eg ser at det høljer ute. Aldri vært mer glad i regn som i disse dager! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge S Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Gratulerer Peter med flott laks. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosenlund Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Hei! Går laksen i fisketrappen nå eller? Har sesongkort på "kremretten", men har aldri fisket der før... var oppe den 10. juni da vannet var på topp.. men så verken fisk eller folk.. så er det fisk på vei oppver eller står den og stanger sev i dette været... Beklager men har egentlig aldri vært i denne elven før, kjøpte sesongkort mest for og støtte ojf. Info motaes med STOR takk.... gjerne på pm vist du ikke vil dele det med offentligheten.. Rosenlund Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifJ Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Er nok litt for tidlig enno, men om ein dag eller to bør det bli bra forhold dersom det fortsette å hølja ned Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vaskerelva Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 (endret) Her kommer en liten raport fra Os elva i dag. Jeg stakk fra jobb i 13 tiden, kom til elva, som hadde fått litt farge, men er stadig meget lav. Fisket en stund med spinner - uten det minste resultat. Startet så i fossen med reke, satt der en times tid uten napp, men så noen terter som spretter på ræset, pludselig smeller det til, tror det er en av terterne. Fisken står og stanger i fossen i 7 - 8 minutter, før den er sprengt og følger med ned. Der så jeg fisken for første gang - det var nokk ingen tert det nei, men den største laks jeg til dato har fanget i Oselven. Fisken var ganske så sprengt og kom fint til håven. Jeg fikk ham på land gjettet på ca 10 kg. Jeg tok feil vekta viste 11,2 kg bløgget og 107cm lang. Vilken fisk. Nå er det bare å glede sig til helgen, der blir det drømmefiske Endret June 19, 2008 av vaskerelva Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FishingBUDDY Skrevet June 19, 2008 Rapporter Share Skrevet June 19, 2008 Steike i Helv****..... Gratiss med flott laks! Imorgen skal det fiskes!! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts