pikewallis Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 (endret) "The Undertaker" 100 gr 16 cm http://muskie.outdoorsfirst.com/play_wmv.asp?clip=34 Jerko 110gr 19cm Dunwright "Dancer Jr" 200 gr 19cm cobbs attitude shad 75gr 13cm AP lures Apealer Muskybuster Premium. 210gr 21cm Crane "Jerkbaits" 110gr 16cm Fudally "Reef Hawg 75gr 15cm (flyt) Pfeiffer "Zig Zag Jerkbait"115 gr 19cm Gooch's "Banana Bait" 50gr 20cm (flyt) Musky Safari Tackle "Mr. Automatic 110gr 17cm Ja det var de 10 nye baitene fra USA. Gleder meg veldig til å få prøvd ut disse i løpet av helgen. Endret February 14, 2007 av Erik Walmann Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Disse baitene er så morsomme at det er jo verdt pengene alene Og jeg kunne virkelig tenkt meg å prøvd disse etter lyren... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alessandro Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Dom två "namnlösa" är nog Cobbs? Dunwright Dancer´n är fin, en i Värmland har fått en gädda på +14kilo på den, bild här http://www.128810.webshop.eurovator.se//gr...roup=1334⊂=0 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjefsfiskern Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Se der ja Ser jaggu spennende ut disse Walmann Her skal det ikke stå på for små baits ihvertfall Her kan du se endel av Baitsa dine i action.. Kan hende du har sett dem før da Lykke til i helga Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet December 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 har fått tilsendt noen kroker fra en hyggelig kar Svergie som skal beskytte bait/sluk mm for rusk og rask, mitt mål er å teste de ut på jerkbait for å se om man kan få ned eventuelle skader på fisken. Ofte tar fisken mitt på jerkbaite og bakkroken kan fort da sette seg i øye eller i andre områder i fiskefjeset. Problemet at en jerk ofte sitter for lang inn i halsen er nesten ikke til stede( hvis den da ikke tar rett bak i fra) men det er de løse krokene som kan være et problem. Har derfor satt på en krok bak på zig zag en for å se om det kan hjelpe. det hadde vært flott hvis det hadde en effekt slik at vi unngår unødvendige skader på fisken. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alessandro Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Den heter väl "Snag eleminator", mening är att man inte skall få lika mycket skräp på kroken, krokar den lika bra som en ren krok? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurven Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 (endret) Mye spennende her! Hvordan stang skal du bruke på de tyngste baitsa der? Endret December 15, 2006 av lurven Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet December 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Den heter väl "Snag eleminator", mening är att man inte skall få lika mycket skräp på kroken, krokar den lika bra som en ren krok? Men hvis den beskytter mot skræp så kan den kanskje også beskytte fisken for de kroka som ikke sitter i munnen. Om den kroker like bra vet jeg ikke ennå, har ikke fått prøvd de. Mye spennende her!Hvordan stang skal du bruke på de tyngste baitsa der? Havstang , nei for å være ærlig så sitter jeg i en liten knipe der. Men man får teste det ut på stiffen BFT så får vi se hva som skjer. Noe lange kast forventes ikke å utføre Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alessandro Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 (endret) Erik, jag är nog mer oroad att fisken skall få en krok i ögat så jag hade nog satt snag eliminator´n på bukkroken om jag skulle använda en sån, dessutom så går bukkroken djupare än akterkroken så det är större risk att man får skräp på. Oroar mig inte så mycket om fisken sitter krokad med en eller två trekrokar i halsen. Endret December 15, 2006 av Alessandro Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menig fiskebolle Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 (endret) Likte de vidioene av H2O og power prob baitsa,trur jeg må skaffe meg de. Edit: flotte baits Erik Håper de funker! Endret December 15, 2006 av menig fiskebolle Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottmann Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 Mye spennende her Må nesten kjøpe deg ny stang også, stiffen blir vel litt sped til de tyngste Må sende en bestilling til muskyshop jeg også, er gøy med noe nytt Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pikopath Skrevet December 15, 2006 Rapporter Share Skrevet December 15, 2006 (endret) Dom två "namnlösa" är nog Cobbs? Dunwright Dancer´n är fin, en i Värmland har fått en gädda på +14kilo på den, bild här http://www.128810.webshop.eurovator.se//gr...roup=1334⊂=0 Nei, inga cobbs dei nej inte den stora er en AP lures Apealer Muskybuster Premium. Erik du må vekke meg i morra Menig boalla: Jeg har noen H2o lures, bare å teste neste gang, men de er tunge 6oz eller deromkring, weeeii Michael Endret December 15, 2006 av Pikopath Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet December 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 18, 2006 (endret) "The Undertaker" 100 gr 16 cm http://muskie.outdoorsfirst.com/play_wmv.asp?clip=34 Et bait jeg har veldig trua på, hadde en veldig bra gangen. bruksområdet er både som overflate og lengre ned i vannlaget. Jerko 110gr 19cm utrolig flott. Opp ned side to side. Jerker du hardt kommer den opp å vaker, men kan også fiskes dypt. Skal veldig lite jerk til får den gjør et utslag. Jerk slag ned går den ned hard ned går den opp. Dunwright "Dancer Jr" 200 gr 19cm Veldig side to side gange krappe svinger. Kan snu seg helt i motsatt rettning hvis den får nok løssnøre. Denne gå fisk på lørdag.Kan fiskes dypt. cobbs attitude shad 75gr 13cm Krappe svinger side to side, må være glimrende på abbor og når gjedda tar små bait. AP lures Apealer Muskybuster Premium. 210gr 21cm Glider side to side. Glider masse side til side.Umulig å klare å sveive inn løssnøre raskt nok. Men må være et perfekt bait når stor gjedda er slitt sløv. Den ble noe for tung for min bft stang og det er jo så rart. Crane "Jerkbaits" 110gr 16cm meget spennende fyr med side to side og litt opp og ned gange. Fudally "Reef Hawg 75gr 15cm (flyt) søppel Pfeiffer "Zig Zag Jerkbait"115 gr 19cm ligner litt på pig i gangen. En veldig flott uregelmessig gange. Gooch's "Banana Bait" 50gr 20cm (flyt) må være en av de perfekte overfalte bait. Kunne også jerkes til litt under overfalte. Går å småvaker med halen og lager lyd. Musky Safari Tackle "Mr. Automatic 110gr 17cm Litt jerko over denne. Glimrende uforsigbar flott gange.Kan fiskes forholdsvis dypt Må si at jeg har kjempe trua på at alle uten om Reef Hawg. Reef hawg hadde ikke utslag i det heilte tatt. De andre mange bruksområder, flotte bait med uforutsigbar gangen, artig å se hvordan de beveger seg i forhold til harde/løse jerk. Ja det var de 10 nye baitene fra USA. Gleder meg veldig til å få prøvd ut disse i løpet av helgen. Endret December 18, 2006 av Erik Walmann Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet January 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 30, 2007 Nå begynner tårene å trille. Det nærmer seg vår og gjeddefiske kryper nærmere og nærmer. Og når man får se slike bait så triller tårene http://protacklemuskyshop.com/cataloguetac...0Bait&offset=50 Det fleste her er mellom 7,5 oz til 11 oz og fra 10" til 14". Stanga jeg skal kjøpe tar opp til 8 oz. At man nærmer seg 1000,- pr bait er jo noe skremmende, men det spørs ikke om jeg kommer til å kjøpe noen som jeg skal bruke på Øyeren i mai/juni. Nå nærmer vel dette seg galskap, men det finnes vel dyrere hobby man kunne drevet med, tror jeg . uff tenk om man mista et slikt bait, da sprøs det vil ikke om den fiskedagen er ødlagt. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menig fiskebolle Skrevet January 30, 2007 Rapporter Share Skrevet January 30, 2007 Fine de,men til den prisen kan du kjøpe mye annet. Eller du kan finne deg en egen farge du liker og få noen til å lage en unik bait til deg. Her er noen jeg synes ser bra ut:link 1 Eller sjekk ut disse,23" 15 oz,ment for dorging. Ellers har det jo kommet noen sykt store bulldawgs,de og mange andre baits kan du se i denne linken:Musky first Baseng demo i slutten av tråden Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjefsfiskern Skrevet January 30, 2007 Rapporter Share Skrevet January 30, 2007 Å som jeg gleder meg til våren og Gjedde fiske Syntes de var billige jeg Ja tenk å miste en sånn en,da hadde jeg begynnt å grine Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menig fiskebolle Skrevet January 30, 2007 Rapporter Share Skrevet January 30, 2007 Trur faktisk ikke jeg hadde klart å fiske bra med en så dyr sak,ikke at jeg fisker bra med de billige heller da. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pikopath Skrevet January 30, 2007 Rapporter Share Skrevet January 30, 2007 Fine de,men til den prisen kan du kjøpe mye annet. Eller du kan finne deg en egen farge du liker og få noen til å lage en unik bait til deg. Her er noen jeg synes ser bra ut:link 1 Eller sjekk ut disse,23" 15 oz,ment for dorging. Ellers har det jo kommet noen sykt store bulldawgs,de og mange andre baits kan du se i denne linken:Musky first Baseng demo i slutten av tråden Halen på Super Mag Dawg er over 40cm, og baitet veier 916 gram. St Croix laga xxxh stang som skulle kaste den dawgen som "bare" veier 1lbs, så kommer de med dette monsteret Michael Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Skrevet January 30, 2007 Rapporter Share Skrevet January 30, 2007 Halen på Super Mag Dawg er over 40cm, og baitet veier 916 gram. St Croix laga xxxh stang som skulle kaste den dawgen som "bare" veier 1lbs, så kommer de med dette monsteret Michael kilos jerk ja, herregud Har forresten bestilt denne saken: ¨ når jeg skal ut og fiske etter disse: så slipper jeg å lete så fælt etter flua etter at fisken har tatt den! Ha ha ha ha ha Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjefsfiskern Skrevet January 30, 2007 Rapporter Share Skrevet January 30, 2007 Halen på Super Mag Dawg er over 40cm, og baitet veier 916 gram. St Croix laga xxxh stang som skulle kaste den dawgen som "bare" veier 1lbs, så kommer de med dette monsteret Michael Stakkar kropp som skal håndtere sånne baits. Tenker på armen,rygg og nakke Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottmann Skrevet January 30, 2007 Rapporter Share Skrevet January 30, 2007 (endret) Blir ikke bedre av og se klipp som detta : http://www.fishfever.com/node/173/play Er gøy når gjedda hopper Godt det ikke er lenge igjen Endret January 30, 2007 av rottmann Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetillund Skrevet January 30, 2007 Rapporter Share Skrevet January 30, 2007 Blir ikke bedre av og se klipp som detta : http://www.fishfever.com/node/173/play Er gøy når gjedda hopper Godt det ikke er lenge igjen Fisker dem uten krok på videoen eller Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pikopath Skrevet January 30, 2007 Rapporter Share Skrevet January 30, 2007 Fisker dem uten krok på videoen eller Ja. Michael Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet February 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet February 1, 2007 Tre nye som er på veg over kjølen. Disse er sikklet på i mange dager og i dag ble de norske. Er nok ikke så mange av disse. De er håndlaget av en kar i USA, så vært bait har sitt utseende. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetillund Skrevet February 1, 2007 Rapporter Share Skrevet February 1, 2007 Bruker ikke no særlig penger på jerk du Hva kosta de? Ser veldig fine (og dyre) ut.. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts