Pikopath Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 (endret) Tenkte jeg skulle komme Erik i forkjøpet, og lage en rapport, som IKKE er sentrert, fra dagen i dag. Nå blir det sikkert ikke like mye fjollerier som i hans rapporter, men de kommer vel i natt fra mannen selv.... Var oppe 0630, walman henta meg 0730, ukristelig tid med andre ord. Var bra overskya da vi ankom Steins, men ikke så mye vind, og tempen var behagelig. Jeg begynte med en snipe på rundt 2 kg, som jeg kroka av ved ripa, neste fisk var grommere: Ca 6 kg, ikke målt. Vi dreiv med vinden mens jeg fiska aktivt, og walman stod bare å jerka i båtens drift, kort fortalt, det funka ikke Min neste fisk, mista jeg på et kast, men den tok på neste (jeg kasta ijaffal over samme sted en gang til: Nok en på ca 6kg, ei heller målt. Erik fikk en fisk i løpet av denne tiden, men den turde han ikke å sende meg, men hadde man festa en wobblerskje under haka på den, hadde man hatt en kurant gjeddewobbler. Etterhvert fikk Walman et par fine (jeg husker ikke vektene helt, men det var vel ca 5-5,5kg på begge) Tror han synger for den... Neste fisk: Vi flytta oss mye i dag, jeg mista noen fisk, fordi jeg ikke klarte å holde kontakten pga vind og bølger, når båten blåser i 2 knop MOT fisken, da skal man veva rimelig greit for å holde stram line. Hadde og et par følgere, og en som slukte Jerkon, mens jeg så på, ble litt forfjamsa og glemte å gjøre mothugg, jeg kjente ikke fisken en gang, bare så det, så gjedda kroker seg ikke alltid selv... Men når det etterhvert ble vindstille, stilna fisket litt og. Denne fisken her fikk jeg når det var som stillest: Incoming! 7.1 kg, herlig fight! Erik hadde med seg hele Planokassa med baits, mens jeg fiska med 2 Confidence IS KING! Fikk et par snipor til og vræka et stk Ambassadeur c4, helt ny var den... HENNING!!!!hilfe Alt i alt, en dag det absolutt var verdt å stå opp 0630 for. Michael Endret December 2, 2006 av Pikopath Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 Ajajaj, og her sitter man med to tomme hender og gjeddepers på 1.6.... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 Imponerende fangster dere har Greit å slippe alt tøyset til Waldemar ja Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorEH Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 Takk Peder! Og fine fiskene! Satser på at isen ikke legger seg til jul, så får du ta meg med på tur Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 Gratulerer med en flott dag på Steinsfjorden! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blydonkern Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 Ikke ofte du leverer rapp piko . Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
permagnar Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 Bjutifull! Grattis med et knippe pene gjedder! Hvilke baits var det som leverte i dag? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjefsfiskern Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 Gratulerer så mye med gofangstene begge to Sagt det før,men veldig pent markerte gjedder det er i Steinsfjorden Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 Deilige gjedder!! Bra Skål Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurven Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 (endret) Gratulerer med kjempefine gjedder!! Endret December 2, 2006 av lurven Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 yea! gjedde er kult Mer hud neste gang... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pikopath Skrevet December 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 (endret) Ajajaj, og her sitter man med to tomme hender og gjeddepers på 1.6.... Det skal man vel klare å gjøre noe med, om du er på denne siden av landet. Takk Peder! Og fine fiskene! Satser på at isen ikke legger seg til jul, så får du ta meg med på tur I så fall, er det Erik som må ta deg med ut, båten min er i vinteropplag. Bjutifull! Grattis med et knippe pene gjedder! Hvilke baits var det som leverte i dag? Jeg er en stor fan av naturlige farger, og jeg har noen baits jeg føler jeg "mestrer" meget bra, derfor blir de og flittig brukt, og de leverer. Disse er Llungen Jerko, i abbor farge, og Phantom i Pikopath farge (denne er kanskje ikke helt naturlig...) Begge er veldig allsidig både på dyp og gange, noen baits man VIRKELIG dirigerer... Og mtp tråden ang for mange kroker, så ble begge disse fisket med crippled crooks (Det er et gammelt bilde) Og det kan ikke gjentas for mange ganger hvor fine steins gjeddene er! Michael Endret December 2, 2006 av Pikopath Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menig fiskebolle Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 (endret) Fint med en god rapport som bare handler om godt fiske Endret December 2, 2006 av menig fiskebolle Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottmann Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 (endret) Grattis med pen fangst Må skaffe meg noen Llungen Jerko og hengerfeste på bilen Endret December 2, 2006 av rottmann Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cb Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 (endret) Goodie on you Michael! Steinsfjordgjeddene er fine ja, men gud bedre for noen slappinger de (stort sett) er. Så dere noe til garn-mafiaen i dag? Sist Arnt Aage var der sto det jo garn overalt, og en stor daycruiser brukte hele dagen på å trekke og sette garn... PS: Ellers et vesentlig poeng å ikke pløye seg gjennom vobblerkassa i løpet av en dag. Stort sett handler det om å finne fisken, deretter er mye av resten opp til fiskeren. Men selvsagt skifter man agn etter dybdeforholdene da. Endret December 2, 2006 av cb Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet December 2, 2006 Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 Grattis med mye fine gjedder! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pikopath Skrevet December 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 2, 2006 Grattis med pen fangst Må skaffe meg noen Llungen Jerko og hengerfeste på bilen Begynn med hengerfeste du Etter en 6pack og et par whiskey fant jeg ut at det var på tia å mekke snelle...så god som ny CB: Det kom en type daycruiser utpå, hva de holdt på med vet jeg ikke. Så et garn ijaffal, hvorpå blåsa seff lå under vann, nå med denne vannstanden. Sist vi var utpå så drev en annen kar oppi Åsa og dro garn, inte bra. Ang fighten så var det så som så den ene på 6 gikk greit å få inn, mens den andre pløyde litt rasspest 6kg gjedde og 3 kg rasspest, måtte grave frem wobblern på fisken, 7 kilosen tok det tid før jeg fikk pressa opp og den hadde noen finne dykninger inne ved båten, slikt setter man pris på Og det tyter ut bajs på fisken, så at den feter seg opp er det ingen tvil om, tror jaggumeg erik pakka ned veiesekken, UTEN å skylde den, fritt for å ikke være den som åpner stuverommet bak i båten hans... Michael Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet December 3, 2006 Rapporter Share Skrevet December 3, 2006 Er ikke Walmann ferdig med julebordet sitt enda? Gledet meg til å lese hans kommentarer til turen. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pikopath Skrevet December 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 3, 2006 Er ikke Walmann ferdig med julebordet sitt enda? Gledet meg til å lese hans kommentarer til turen. Det gjorde du nok, syke syke mann! Han tok i kjent Erik stil MASSE fler bilder, men jeg hadde bare disse. Ang snella, så kan andre som evt opplever det samme, at IAR'n ikke holder helt mål når det er kaldt, rengjør IAR for gammelt fett og smør den opp igjen, kulde og gammelt fett som stivner er ikke bra. nå var det ikke grisekaldt i går, men tydeligvis kaldt nok for en snelle som har ligget ubrukt alt for lenge Erik opplevde det samme med en av sine sneller i går og. Michael Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cb Skrevet December 3, 2006 Rapporter Share Skrevet December 3, 2006 Tipset er jo å bytte ut fett med olje eller i det minste et tyntflytende fett i kulda dersom det er trøblete. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Ørud Skrevet December 3, 2006 Rapporter Share Skrevet December 3, 2006 Er ikke Walmann ferdig med julebordet sitt enda? Gledet meg til å lese hans kommentarer til turen. Tipper han gikk helt i stå over den venstrejusterte teksten og bildene og har fått sperre.... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet December 3, 2006 Rapporter Share Skrevet December 3, 2006 (endret) Garnmannen hadde ikke sine garn ute, kunne i hverfall ikke se hans fløter liggende ute. Nå vet jeg bare om en og han har ikke daycruiser, han har en skjærgaardsjeep og en pickup bil. Liker ikke å bytte bait så ofte men i går så ble det slik, hadde liksom ikke helt trua på noe. Jeg fikk mine på en abborfarget salmon, et bait som nå ligger på bunnen av steinsfjorden, grunnet bakkluss. Sleit også veldig med snella mi, den begynte å fungere gale vegen og da sveiver man på seg bakkluss. Må få lov til å si at Michael var heit i går. Er en pen rekke med flotte gjedder han fikk i går. Veldig veldig artig, gutten hadde til og med fiskesjelven en stund. Vi var i hverfall tidlig nok ute Her veier Michael en av sine mange gjedder i går. Denne ble ikke veid Gla gutt.......... her har han fått fiskeskjelven. Igjen en veldig hyggelig tur, der været varr på vår side. Etter litt vind og regn ble det helt stille, noe vi også merket på gjedda. Vi hadde best fiske ved litt vind og regn. Nå fåe man bare håpe at de nye baita kommer i løpet av neste uke og at været holder seg slik at man kanskje får muligheten til en eller to tur/turer til i år Endret December 3, 2006 av Espen Ørud Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiskekongen Skrevet December 3, 2006 Rapporter Share Skrevet December 3, 2006 Skikkelig bra tur det der ja. Ble sugen på en gjeddetur selv. Kanskje få min første jerkfisk Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jørgen Ø Skrevet December 3, 2006 Rapporter Share Skrevet December 3, 2006 Dere får stadig mye bra gjedde. Gleder meg til fredagen, for da skal jeg på Femsjøen og prøve å ta den jeg mistet på torsdag. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet December 3, 2006 Rapporter Share Skrevet December 3, 2006 Tempen var 5,9 grader i vannflaten, hvis noen lurte på det Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts