Gå til innhold
Fiskersiden

da er det lang lang helg.......for min del...........

pikewallis
 Share

Recommended Posts

I morgen har jeg tatt meg fiskefri sammen med mandag. Søndag er det dåp så da blir det kirke i steden for vann/sjø.

Starter i morgen kl 0700 da setter jeg kursen mot Steinsfjorden. Det er et par gjedder der som jeg ønsker å ta en prat med. Lørdagen blir det Østfold et sted og mandag setter jeg litt åpen, hvis det ikke blir noen store nedbørsmengder blir det Øyeren. Hvis ikke jeg drar meg til Dølisjøen, men det får vi bestemme oss for på søndag.

.Skal se om jeg kan få oppdatert litt hver dag, med både bilder og tekst.

Har fått noe jaxonbait jeg skal teste ut på både gjedde og abbor, så blir det jiggfiske etter abbor og meite etter gjedde.

Og nå straks blir det tur til møllergt. for å gjøre innkjøp av nytt kamera, så får vi se om det resulteter i bedre bilder, motivene vil nok være de sammen :)

Ønsker alle en riktig riktig fin helg og en spesiell skitt-fiske hilsen til thilesen og Jon som skal bruke tiden på Väneren.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I morgen har jeg tatt meg fiskefri sammen med mandag. Søndag er det dåp så da blir det kirke i steden for vann/sjø.

Starter i morgen kl 0700 da setter jeg kursen mot Steinsfjorden. Det er et par gjedder der som jeg ønsker å ta en prat med. Lørdagen blir det Østfold et sted og mandag setter jeg litt åpen, hvis det ikke blir noen store nedbørsmengder blir det Øyeren. Hvis ikke jeg drar meg til Dølisjøen, men det får vi bestemme oss for på søndag.

.Skal se om jeg kan få oppdatert litt hver dag, med både bilder og tekst.

Har fått noe jaxonbait jeg skal teste ut på både gjedde og abbor, så blir det jiggfiske etter abbor og meite etter gjedde.

Og nå straks blir det tur til møllergt. for å gjøre innkjøp av nytt kamera, så får vi se om det resulteter i bedre bilder, motivene vil nok være de sammen :lol:

Ønsker alle en riktig riktig fin helg og en spesiell skitt-fiske hilsen til thilesen og Jon som skal bruke tiden på Väneren.

Øøyy! det går da ikke an å reise ut for å fiske, når du har tatt fiskefri!!!? :D

Neida, god tur wallis - gleder meg til rapporter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klokka var satt på 0600 kl 0650 bråvåknet walmann med frue. Vi hadde funnet den ultimate skjestillingen da kl ringt for første gang og da er det f*** meg ikke lett å komme seg ut av senga. Problemet nå var at jeg skulle være hos Remy kl 0730, før dette skulle jeg pakke bil,henge på båten å kjøre kona på jobb. Dette kunne ikke gå. Så kona ble kjørt først, så var det tilbake for å hente utstyr og båt og så var jeg klar. Ringte Remy og han var klar. Da jeg nesten hadde kommet meg ut på motorvegen kom jeg på at morten lå igjen hjemme. Tint i oppvaskkommen. Snu,hjem,hente mort,ut igjen, sette seg inn, ut å kjør igjen.Og de som bor i oslo vet hvordan logistikken til tider kan virke, masse kø. kl 0815 var jeg hos Remy. Til slutt kom vi frem og som sist så var tåka veldig dominerende.

101120061854k8s8gQT2RNpBID8kEs.JPG?17

Vi kjørte som alltid opp i nordenden for å se om abboren var hjemme. Men det skulle vise seg å bli meget vanskelig, så vanskelig at jeg allerede nå kan røpe at vi ikke var borti en eneste en. Så takk og gud for at jeg snudde for å hente morten.

Etterhvert lettet tåka noe, men noe godt fiskevær er det vel ikke når den ligger slik.

101120061804NDXG2o5WWmrToxZTOe.JPG?34

Fikk ingen ting i nordenden, så vi prøvde oss litt langs et sivbelte, men det ga heller ingen fisk. Prøvde både jerk og meite. Etter dette reiste vi til ei grunne noew nord for herøya, et sted der det ofte står masse abbor, og grunna kan huse gjedder av diverse størrelser. Jeg og Remy hadde fisk på agnene våre med de ville ikke sitte, men til slutt hugg det til hos Remy og fisken satt.

101120061806jNGUfhPLRlmswlOsNp.JPG?100

101120061808tUSxKQkJRVGLa86DEI.JPG?13

Fisken hadde en vekt på mellom 2,5 og 3 kg vil jeg tippe.

Så var det jerkshow. Etter som jeg ikke fikk noe på jiggen så tok jeg frem jerkstanga igjen og nå skulle det gå riktig så bra. Her har vi synderen, en big banditt jeg har kjøpt i Sverige, tror ikke denne fargen finnes i Norge.

1011200618395yajBW7yfo3XfpshXi.JPG?93

Fisken jikk på ikke så langt fra båten, jeg ble så forbannet gla at jeg endelig skulle få en gjedde på jerk igjen, veldig lenge siden nå, men at det nesten skulle bli pers på jerk var jeg ikke klar over da. Gjedda hadde en del tyngre utras men han var ikke klin galen, men under båten måtte den noen turer. Remy tok over stanga da fisken var kjeii, fikk tatt gjedde grepet og lettet den opp i båten. Frem med veienett, ja jeg skriver veienett, har nå endelig fått kjøpt meg det. Vekten tro seg ned til 8560 gr Lengden var 106cm

101120061817VdHC8AnXOiRkAqN5YC.JPG?51

101120061819uWMhuUaWs5oHs4A2lT.JPG?94

her svømmer'a ut i vannet igjen for å gjennom ta daglige syssler.

Nå var jeg fornøyd jeg.......................

:)

101120061821NsxUvmaoBFAL7S4rE6.JPG?60

Her har gjedda akuratt tatt morten til Remy, meget spennende når duppen sniker seg ut på den måten.

101120061823TZn8QuCbSsjfZNof8k.JPG?53

Gjedda var litt mindre en den på tre,kanskje denne var på 2 kg.

101120061825CrYAdxIUJErtdnaT5r.JPG?69

101120061827kQRVhPIs6EzHdAUMDj.JPG?4

101120061829brefVKTwprTzTQAdkC.JPG?35

101120061832ISm6OdRfXOGStCAEzU.JPG?49

tåka hadde tattt veien sørover,så nå var det mulig å se hele sjøen.

101120061834SZyIkMmcXp1b7pRQqf.JPG?22

Dagen i dag var kald for en av oss. Gjedda var ikke helt borte, selv om det ikke var helt vilt. Når vi la inn til brygga begynte vinden å snu, Vi hadde hatt nordavind hele dagen, men nå dreide det mot sør..............

Selv om mange på vannet i dag, mente det var ræva så hadde de ikke helt rett i det.

101120061836mGMkURwa3NpTshgOSS.JPG?23

en stor takk til denne

1011200618395yajBW7yfo3XfpshXi.JPG?58

og takk for en fin tur remy selv om du nok sikkert hadde kost deg mere inne i dag. Ikke noe trivelig å fryse slik.

Da er mine to størte på jerk 9kg og 8560gr. mmmmmmm fornægd gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du har stått på og fisket etter gjedda jevnt og trutt. Ikke bare tatt et gjeste-stunt slik som jeg gjør innimellom :)

Og også fordi du har gått grundig til verks og utforsket nye metoder/agn/teknikker.

Du har brukt mye tid, krefter, og tankevirksomhet på gjedda det siste året, og derfor synes jeg det både er hyggelig og vel fortjent når du får en så flott gjedde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du har stått på og fisket etter gjedda jevnt og trutt. Ikke bare tatt et gjeste-stunt slik som jeg gjør innimellom :)

Og også fordi du har gått grundig til verks og utforsket nye metoder/agn/teknikker.

Du har brukt mye tid, krefter, og tankevirksomhet på gjedda det siste året, og derfor synes jeg det både er hyggelig og vel fortjent når du får en så flott gjedde!

Inte rart man blir glad i en som deg gabblis, takk for disse ord.

:o:D

Grattis Waldemort. Du smiler alltid når du drar de store. Det kaller jeg fiskeglede.

Ikke sant, men jeg blir så drit glad altså, det er noe ekstra når man lykkes i sin jakt. Og store (for meg er denne stor) gjedder blir jeg nok aldri lei. Og så har jeg jo fått litt pepper forde jeg ikke smiler på bilder så tar jeg det igjen

:o:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 7 grader, gjedde bla tatt på mellom 3 og 5 meter, er litt usikker på hvilken dypde den sto på når det tok , det er noe kuppert i dette område. :D

Hmm glomma var jaggu kald da gitt..

Jeg og rottman skal kanskje en tur ut på øyern til søndag..

Spent på temp og farge :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider