Gå til innhold
Fiskersiden

Da er tid for Øyern


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Øyern 27.06.06

med trofebåten som nå har fått navnet på seg

27062006194405eoqSa91DQ1dq.jpg?51

og FS logo

:)

27062006194405xiM8Fm856cOU.jpg?13

27062006194405G77GAbK7gFsN.jpg?40

Da er man tilbake i heimen etter en morsom tur på Øyeren. Det begynte nesten før vi hadde fått uti agnfisken. Jeg (bjs) fikk på ei gjedde etter anslagsvis 7 sekunder. Den veide 6.2 kg (for øvrig pers). Så på med en ny agnfisk og uti med den. Ti sekunder etterpå (jeg kødder ikke) og smakk, der satt den andre, men denne gang på 4.5 kg. Så smeller det hos meg igjen og jeg får den nesten opp. Erik anslår den til ca. 8 kg, men jeg mistet den altså rett ved hånden til Erik.. Så smalt det hos begge samtidig anslagsvis ett minutt etterpå- dobbeldrilling! Erik pumper opp sin gjedde på et par minutt for at ikke gjeddene skal gå i hverandre. Han stapper rett og slett hånden noget uvørent inn i gjeddekjeften og løfter den opp - 7.2 kg. Så skal jeg kjøre min litt til, men legger nok et litt for stort press på den. Dermed slipper denne også, men årsaken er at fortomshempen ryker - bittert! Den var i samme vektklasse, altså ca 8 kg.

Bjørnars gjeddepers !!!

6,2 kg

2706200619440532212HBe394A.jpg?36.

4,5 kg

27062006194405Qi9c61xWeXy4.jpg?8

Denne var ekstremt lang (fikk desverre ikke målt den) kunne nok ha vært en 10 kgs fisk vet god kodisjon. vekta var på 7,2

Hadde et meget stykt sår.

27062006194405S5Xpoe3Ltc6g.jpg?75

27062006194405JYUFhQuf1sb7.jpg?16

Bare å takke Øyern for dette fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker allerede om fisk på 4, 6, 7 og 9 kilo - flere på noen av de vektene også. Kjøring av fisk samtidig på 7 og 9. "Helt Texas i dag også", melder Wamann. "Siste gang jeg forer dem med agnfisk uten å være med", melder undertegnede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er noe av det drøyeste såret jeg har sett på ei gjedde. Ble faktisk småkvalm, og det sier en hel del!

PS: skal du bruke fortomshemper er det stort sett bare crosslock som funker! Berkley eller Fox sine er fine. Man kjenner ellers etter om tråden i de er harde.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er noe av det drøyeste såret jeg har sett på ei gjedde. Ble faktisk småkvalm, og det sier en hel del!

PS: skal du bruke fortomshemper er det stort sett bare crosslock som funker! Berkley eller Fox sine er fine. Man kjenner ellers etter om tråden i de er harde.

Berkley brukte jeg i dag og de virker veldig bra, jeg tror nok man heller skal overdimensjonerer utstyret i steden for å kanskje kjøre med et utstyr man tror holder. Det er noe hærk det som skjedde med den ene i dag, men den var kroket veldig lett i munnviken , så den kroken faller nok ut om ikke så lenge.

Vet du/dere hva en slikt stort sår kan komme fra ? Er det naturlig å tro at det kan være en annen gjedde ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berkley brukte jeg i dag og de virker veldig bra, jeg tror nok man heller skal overdimensjonerer utstyret i steden for å kanskje kjøre med et utstyr man tror holder.

Jeg bruker size 5 på sena som jeg fester fortommene i, og samme på enden av fortommen ved wobblerfiske, og jeg har til dags dato ikke hatt føkk med de. Så jeg tror du bare er ekstra uheldig, det er jo ikke 1. gang dette skjer :rolleyes:

Tror foresten hullet kommer av en full bonde som har vært på haglejakt etter gjedde...

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I relativt varmt vann har jo bakteriene fritt spillerom. Drøy infeksjon uansett. Men om det er en bittskade er jeg usikker på. Var det skade på andre sida også? Ser jo ut som en diger kjøttbit er vekk, og gjeddene klipper jo ikke vekk sånne biter just like that heller.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.