Gå til innhold
Fiskersiden

Suterfiske


Remy
 Share

Recommended Posts

Siden Karussen ikke vil leke med meg om dagen ble det en tur etter suter. Jeg fikk jo en suter under fiske etter karuss og Robert dro greit med suter så da er den vel i bettet tenkte jeg. Så da dro jeg til et nærliggende vann for å teste sutern basert på rykter. Jeg foret hardere enn vanlig, og la ut en 4 - 5 tenninsballer med en blanding av methodmix, grunnfor, vanlijeflavour, og litt fomache fôr. Så var det å sette seg ned og følge med falkeblikk på duppen.

Duppene ligger perfekt på et dyp av en meter til halvannen, rett over foret!

sut_02.jpg

sut_03.jpg

Første fisken på land, 1480

sut_04.jpg

Slik ser maisen min ut når den er boostet med jordbær

sut_05.jpg

Neste fisk på land, ikke så stor, kilosfisk.

sut_06.jpg

Deretter tok det lang tid før det skjedde noe, og til min forbauselse hadde jeg et skikkelig "karuss" napp, duppen vaiet rolig frem og tilbake. Jeg tenkte med forundring: Er det karuss her og??? Da tilslaget ble gjort var det som bånn i andre enden, med unntak at bunnen tok sats og svømte avgårde. Etter en god fight landet jeg en suter på hele 2720gram. Stor for å være Osloområdet! Feit og fin var den og. For en tauebåt denne fisken er!

sut_07.jpg

sut_08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at så mange småkarper kan bukke under da, trodde det skulle mye til å ta knekken på karpefisk? Hvis det er gjedde der så går jo selvfølgelig noen med, men en 40-50% skulle vel i teorien greie seg?

Overlevelsesraten på fisk under 50 gram er kanskje 10% eller under - så det er ikke sikkert det er så mange fisk der. Men karpa er kjent for å være vrien i vann med mye næring - og fiskepresset i vannet er lik 0 (med unntak av polakkene som neppe fisker spesiellt målrettet).

Kanskje neste n.rek kommer herfra? Hvem vet..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er grønnskjær i kneipbrødene hos din lokale dagligvarebutikk ville jeg vurdert å handle andre steder!

Suter er som mye annet en sterkt undervurdert sportsfisk - skikkelig tøff bulldoser! Ferskvannsgrevling var det vel en som passende beskrev det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.