Gå til innhold
Fiskersiden

Snakehead i Cheow Lan Lake, Thailand


Rubjo
 Share

Recommended Posts

Da er min første fisketur i Thailand unnagjort. Turen gikk til Cheow Lan Lake med Jonas og Neil fra Fishing-Khaolak som jeg tror flere her har vært på deep sea fishing med.

Hadde tre fine dager på Cheow Lan Lake, 1.5 times kjøring nord for Phuket.

Dag 1 ble hentet på hotellet av Jonas, så var det å kjøre til Khao Lak for å plukke opp Neil. Deretter til Demningen ved Cheow Lan. Kjøpe litt pils, laste på båten (en long-tail båt) og så ut på sjøen. Turen tok vel 1-2 timer i et fantastisk landskap.

6489_s.jpg

Var framme i den flytende bungalowen ved 12 tida, Neil fikset noen sandwicher, og så var det ut for å fiske.

Desverre ble det ingenting den første ettermiden men vi hadde flere "strikes" fra Snakehead.

Dag to ble jeg vekket til frokost klokka 0600 av Jonas. En kjapp frokost og ut på sjøen. Men igjen gikk det litt tregt. Det var gytetid for Snakehead var forklaringen. Men området var perfekt for Snakehead. Døde trær, vannplanter og grunt vann.

Etter en stund flyttet vi oss imidlertid til Kanalen hvor ei elv renner ut i innsjøen. Neil fikk en liten Catfish men det var alt før vi flyyet oss opp i selve elva. Her fikk vi noen catfish til, mens jeg prøvde den ultralette stanga etter Hampala Barbs med en viss suksess.

Ettervert flyttet vi oss lenger opp i elva, til det ble så grunt at båten ikke kunne gå lenger. Her var det bare å hoppe uti og vasse med gjørme og vann opp til knærne. Vi kom til en fin kulp, hvor jeg fikk en fin Striped

Snakehead på den utralette stanga (Shimano Beastmaster 165UL). Tilslaget var dramatisk, fisken raste avgårde, men etter en kort kamp, der fisken hoppet flere ganger fikk jeg den opp på land. Desverre intet bilde da kamera lå igjen i båten.

Like etterpå fikk Jonas en fin Hampala Barb på rundt halvannet kilo. Nå begynte vi å bli sårbeinte barføtt på skarpe steiner så vi returnerte til båten, og tilbake til kanalen hvor jeg fikk en fin liten "Giant Snakehead"

6486_s.jpg

Jonas fikk også et par Snakeheads:

6488_s.jpg

Det ble kveld så vi satte kursen mot bungalowen og midag. Nydelig mat og Snakehead laget på Thai måten. Smakte ganske godt :-)

6487_s.jpg

Dagen errpå var det my regn og lite fisk.

Ellers var vi et nyyydelig område. Vi så svømmende King Cobras, Svømmende villsvin, Barking Deer og hørte ville elefanter inne i jungelen. Til tross for ikke så veeeldig godt fiske, så var det en super tur, og drar gjerne ut med Jonas og Neil igjen...men neste gang er det sesong for Deep Sea fishing i Andanam :-)

Mer om turen kan du lese her. Der er det bilder også, bare scroll ned til Cheow Lan linken (artikkel to på siden.

Fishing Khao lak

Klarte forresten å brekke tuppen på min Beatmaster STC 15-40 under turen. Ikke noe problem da Jonas og Neil hadde sørget for plenty reservestenger.

Vel tilbake på Sri Lanka var det bare en e-post til Parabolflua i Harstad, og ordner ny tupp på garantien. SERVICE kalles det. Ikke lett å ordne sånt herfra!!!

Endret av Rubjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.