Gå til innhold
Fiskersiden

Nattfiske etter sø!


troll12
 Share

Recommended Posts

Natt til lørdag hadde jeg bestemt meg for å prøve sø igjen. Har aldri fisket på natten før, så dette var nytt for meg... Det var pokerkveld på fredag, så målet vår å bli nyrik før jeg la ut på fisketur! ;) Men det hjalp ikke så mye å være edru heller, gikk 50kr i overskudd, så det var ikke så mye å rope hurra for! Vi ga oss rundt ett, så da pakket jeg sakene og dro avgårde. Planen var at jeg skulle fiske i Iddefjorden, men da jeg kom dit, og begynte å skifte til vadeklærne, kom polisen!! Jeg hadde parkert på privat vei, og det var visst ikke populært! Han sjekka reg.nr. på bilen og jeg ble spurt ut om mine intensjoner her... Til slutt måtte jeg kjøre avgårde, fikk absolutt ikke lov til å vare her!! :D

Så da reiste jeg til øketangen istedet, for å prøve å lure sø der.

Det var mørkt, men nydelig når jeg kom frem...

270520061759BTPpqJCFddiHQNcyrR.JPG?37

Hadde rigget fluestanga foran lysa på bilen, så når jeg kom til vannet var det bare å begynne å kaste. Og på det første kastet hogg det! Men jeg var for treg og fisken slapp unna... Med hjertet i halsen begynte jeg på et nytt kast, men med mørket, høy puls og overivrighet, kunne det ikke gå bra... Svooop! Så var fluesnøre og fortom surret sammen til de utroligste knuter!! Helt utrolig hvor mye surr det kan bli på et par kast... Begynte å ordne opp i rotet mens jeg banna fluesnøre opp og ned!! :P

Etter endelig å fått orden på snøret begynte jeg å kaste igjen, men nå var det ikke noe liv der! Ødela nok den muligheten men snørekaos og litt for gaping på en viss person på motsatt side av himmelen....

Når solen begynte å komme frem ble det enda mere nydelig...

270520061742FuzQ212JBO8P5KXHOv.JPG?48

Mickey Finn i soloppgang...

270520061757fRpCpfUQhbBX1hB3GT.JPG?34

Flyttet til ny plass, og begynte å fiske med dupp og reke! Gikk ikke så lenge før det var napp! Men det var bare lusing og smånapp. Hadde også et par skikkelige napp hvor duppen var langt under, men den ville fortsatt ikke sitte. Tenkte kanskje det var horngjelen som var og snuste litt...

Horngjel har jeg ikke fått på flue, så da satt jeg på en sildeimitasjon på fluestanga og begynte å kaste. Og på det andre kastet sa det pang! Et skikkelig hogg, der satt den! :D Men til min overraskelse og glede var det ikke en horngjel, med en sø! Ikke spes stor, men det var utrolig fart i den! Fikk den inn og opp i håven, dette blir en god middag! Fortsatte å kaste med den samme flua, og på det neste kastet fulgte ørreten helt inn til land! Jeg stoppet opp, og da smalt den til og tok flua og svømte utover igjen! Jeg ventet så lenge jeg turte med å gjøre tilslag, men det hjalp ikke, den ville ikke kroke seg! Kanskje jeg ventet for lenge!? Så at ørreten tok flua i munnen og snudde utover, ganske morro opplevelse! ;)

Kastet litt til, og enda en gang fulgte ørreten helt inn, denne gangen tok den ikke. Da byttet jeg flue og kastet videre. Etter noen kast smalt det til igjen! Denne var litt større! Var utrolig sprek denne også, var sinnsykt morro å ha den på fluestanga! :D Fikk den i håven, og jubelen kunne slippe løs!

Etter dette ble det stille, men fikk et par horngjel på flua, mine første! Ganske morro det også! :D

550g og 950g, utrolig flotte og fartsfylte fisker...

270520061843YFTXcrukMGb89aS3B1.JPG?5

Disse fluene tok ørreten på...

270520061841zf7FYePZU1ciacz7wK.JPG?60

Etter et par timer til med fiske uten resultat og å ha spist varm lapsgaus til frokost, var det på tide å komme hjem til senga! Var utrolig fornøyd med dagens fiske, 2 ørret, ikke kjempestore, men utrolig spreke, gjorde denne fisketuren til en suksess! :D Fikk begge to i seks tiden, var en liten periode da hvor den var på hugget. Hadde bare det ene hogget når det var mørkt, hadde kanskje ventet litt mere liv da...

Men dette ga ihvertfall mersmak til mere nattfiske, og det er jo utrolig deilig å være ute så tidlig på morgenen og få med seg soloppgangen og sø fiske! :D:D

Nydelig vær på morgenen....

270520061849GJ9TUvAmBuGBSt3iGw.JPG?21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh dette gjorde ting med meg. Fikk skikkelig lyst til å legge nattesøvnen på hylla, og dra å fiske isteden. Nydelige stemingsbilder. Bra at første nattfisketur ga flott fangst, og mye spenning. Det blir vel ikke siste tur??

Nei det blir nok flere slike turer! :P Utrolig deilig tid på dagen å være ute! Da får det heller være med neste dag, sov til klokka fem! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja kristian....

Utrolig hva du får til med et lite pocketkamera gitt :D

Vanvittige fine bilder og grattis med fine fisker :D

FLOTT RAPPORT !!!!!

Kjempefin rapport.

Skulle gjerne blitt med på dette nattefiske,men det er ikke så lett når man har unger som er lys våkne kl. 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja kristian....

Utrolig hva du får til med et lite pocketkamera gitt

Vanvittige fine bilder og grattis med fine fisker

Hadde vært morro med et ordentlig kamera, men det får kanskje komme etterhvert...

Kjempefin rapport.

Skulle gjerne blitt med på dette nattefiske,men det er ikke så lett når man har unger som er lys våkne kl. 6

Vi får ta en overnattingstur igjen snart da, var jo kjempesuksess sist gang! ;) Selv om det ikke ble det helt store fiskemessig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.