Gå til innhold
Fiskersiden

Dorgetur utenfor Nøtterøy


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Skulle feire 17. Mai på Nøtterøy og passet på å komme tidsnok fram dagen før til at jeg rakk en liten fisketur sammen med Jørgen. Vi valgte å prøve dorging etter SØ. Hadde ikke vært det helt store de siste dagene, men en person hadde vistnok fått noen kvelden før.

Vi hadde først en litt ubehagelig opplevelse i det en båt med en svært uoppmerksom fører nesten kjørte rett på oss, men heldigvis gikk det bra. Tror vi brukte opp all flaksen vår der for noe voldsomt Sjø-ørretfiske opplevde vi ikke.

Jørgen viste seg i hvert fall å være torskekongen, med å dra opp 4 stk. Her er den første:

170520062203224c1mmUl92ECq.jpg?99

Den ble som alle de andre sluppet ut igjen slik at de kan vokse seg mye større:

170520062203223Ce9NUG2jD3q.jpg?30

Selv fikk jeg bare en fisk:

17052006220322nUImuQT1SLs3.jpg?31

Vi kvalifiserte oss ikke til noe verdensmesterskap i dorging akkurat, men det var en veldig hyggelig kveld. Vi hadde mye å prate om og ikke noe er vel bedre enn å gjøre det mens man putrer rundt på fjorden en mild forsommerkveld.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for en meget hyggelig tur Svein, vi tar storfisken neste gang.

Må bare si et par ord om situasjonen hvor vi var j.... nære og blir regelrett "kløyva" av en annen båt. Vi har satt båten i fri for å ta noen kast inn i en bukt vi hadde trua på. Motoren på står og går, derfor hører ikke jeg noen båt som nærmer seg. Plutselig hører jeg Gabrielsen roper høyt, jeg snur meg rundt og ser en båt i halvveis plan som har retning rett mot oss - vi var vel 10 meter unna tenker jeg. Svein får satt båten i revers og gitt gass. Når vi passerer hverandre er det vel ca 70 cm mellom båtene. To damer den andre båten får seg litt av et sjokk når de skjønner hva som nesten skjedde. Hadde ikke svein sett båten hadde vi blitt rent i senk, tør ikke tenke på hva som kunne skjedd.

F... udugelig båtførere! Burde vært obligatorisk kurs for å ferdes på sjøen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.