Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske Tromsø 5.april


ante
 Share

Recommended Posts

Hadde fri idag og dermed var valget enkelt - ISFISKE! Et par kompiser hadde allerede en plan, så da var det bare å hive seg med.

Dagen startet med nydelig vær i Ishavsbyen. Strålende sol og nesten skyfri himmel.

Turen gikk til et vann like utenfor byen hvor ingen av oss hadde vært før. Ifølge ryktene skulle det finnes både Ørret og Røye i vannet.

Fremme ved vannet var det skyggefullt og forholdsvis kaldt på morgenkvisten. -13 grader og ellers nydelige vinterforhold. Heldigvis kom sola rundt fjellene etterhvert, og da ble det skikkelig påskestemning:)

050420062033Q183P8856YpF23tVXp.JPG?98

Bettet var ikke det helt store men flott vær, pølser og bålkaffe gjorde tilværelsen ganske bra! Helt blanking ble det allikevel ikke. Først dro undertegnede på land en ørret på hele 100 gram :rolleyes: Deretter gikk det litt bedre og en av samme arten på 525g havnet på isen. Yess da var vi igang! Fisken tok forøvrig på en mormyschka agnet med maggot og fjærmygg.

050420062044lk9w27Cy8WUI4fQZuP.JPG?92

Etter dette ble det stille igjen helt frem til vi måtte begynne å tenke på returen. Like før avreise halte en av gutta opp en kjempe på kanskje 70-80 gram :) Deretter fulgte neste mann opp med en på 720g - også den på mormyschka:D

Her er dagens glade gutter.

050420062007JWd61ZDDoER6BCKRhI.JPG?42

Alt i alt var det en meget vellykket tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott fisk,det finnes ikke sted på denne jord som slår Tromsø/ nord-norge med slikt vær. enig med deg walmann!

Bodde i området fra 79 til 86,og må bare slutte meg til dette.Lengter stadig tilbake,men døyver den verste lengselen med tre uker oppover hver sommer(noe som er alt for lite).Tenker Kvaløya når jeg ser bildene,men er muligens helt på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i området fra 79 til 86,og må bare slutte meg til dette.Lengter stadig tilbake,men døyver den verste lengselen med tre uker oppover hver sommer(noe som er alt for lite).Tenker Kvaløya når jeg ser bildene,men er muligens helt på bærtur?

Ikke langt unna! Bildene er fra Nakkevatnet som ligger like ved Sjursnes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Binladen

Hadde fri idag og dermed var valget enkelt - ISFISKE! Et par kompiser hadde allerede en plan, så da var det bare å hive seg med.

Dagen startet med nydelig vær i Ishavsbyen. Strålende sol og nesten skyfri himmel.

Turen gikk til et vann like utenfor byen hvor ingen av oss hadde vært før. Ifølge ryktene skulle det finnes både Ørret og Røye i vannet.

Fremme ved vannet var det skyggefullt og forholdsvis kaldt på morgenkvisten. -13 grader og ellers nydelige vinterforhold. Heldigvis kom sola rundt fjellene etterhvert, og da ble det skikkelig påskestemning:)

050420062033Q183P8856YpF23tVXp.JPG?98

Bettet var ikke det helt store men flott vær, pølser og bålkaffe gjorde tilværelsen ganske bra! Helt blanking ble det allikevel ikke. Først dro undertegnede på land en ørret på hele 100 gram :D Deretter gikk det litt bedre og en av samme arten på 525g havnet på isen. Yess da var vi igang! Fisken tok forøvrig på en mormyschka agnet med maggot og fjærmygg.

050420062044lk9w27Cy8WUI4fQZuP.JPG?92

Etter dette ble det stille igjen helt frem til vi måtte begynne å tenke på returen. Like før avreise halte en av gutta opp en kjempe på kanskje 70-80 gram B) Deretter fulgte neste mann opp med en på 720g - også den på mormyschka:D

Her er dagens glade gutter.

050420062007JWd61ZDDoER6BCKRhI.JPG?42

Alt i alt var det en meget vellykket tur!

Fin fisk :)

Endret av Binladen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullsfjorden er i alle fall verdt en tur! Du kan gaa Havfiske der og fiske i Ferskvann. Baade var svaert suksessrik for oss.Vi var der i fjor og vi kommer tilbake i sommeren igjen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullsfjord er en meget fiskerik fjord. Kan være meget morsomt og fiske der når seien kommer inn fjorden.

Største torsk jeg tatt i ullsfjord er 18kg (torsken tok jeg når jeg var 11år... :rolleyes: ) Har også fått flere sei på over 15kg. Når det gjelder Nakkevannet så er det et greit vann og fiske i om sommeren også, en fordel med båt, men det taes maaange fisker fra land også. Anbefaler stang man kaster jævla langt med. Hvis man klarer og kaste ut til en renne så er sjansen for og ta stor fisk til stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.