Gå til innhold
Fiskersiden

Ønsker til det nye forumet.


Gjest
 Share

Recommended Posts

Her vil vi prøve å samle alle ønskene som er kommet inn til det nye forumet på en oversiktlig måte.

Fyll på med ønsker i denne tråden, og en moderator vil legge ønskene inn i listen (og så fjerne posten).

Når ønsket er oppfylt og ny funksjonalitet er på plass vil ønsket bli overstreket: slik.

Kommentarer på ønsker fra moderatorer/admin. vil komme under hvert ønske i en annen farge.

*Summering av nye innlegg - f.eks i en parantes bak "Se nye innlegg".

*Sortering av de nye innleggene i kategorier - slik det var på gamle forumet.

*Mer detaljert datering på tidsperioden man ønsker å få opp treff på innlegg - f.eks 6-12-24 timer osv.

*Fjerne automatisk store bokstaver i headeren.

*Tydeligere varsling av PM.

Det er en popup som dukker opp når man får ny PM. Dersom denne ikke dukker opp blir den stoppet av en eller flere popup-blocker som er i bruk på den maskinen man sitter på. Om det kun er blockeren i IE som er i funksjon, kan man trykke på Ctrl og holde den nede mens man klikker på "Min assistent". Videre er det å sjekke innstillinger på antivirusprogrammet man kjører med.

*Et tegn e.l. i oversikten, som viser om en post har bilder.

*Mulighet til å kun få de tråder en ønsker.

*Mulighet til å sortere treff under "søk" i kategorier. Dvs liste opp alle, men få de i kategorier.

*Månefasene på kalenderen.

*Velfungerende tidevannstabell.

*Stavekontroll - I forhold til søkfunksjonen vil jo også dette øke forumets verdi for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tilleggsinfo ble hele tråden til Hoffa med samme tittel som denne slettet og det er denne tråden som gjelder for ønsker fremover.

Dette ble gjort for å få det mere oversiktlig for oss moderatorer og de i admin som skal imøtekomme ønskene. :D

Ingen PM ble sendt ved sletting av den andre tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å lufte noen tanker med forslag om den geografiske inndelingen på FANGSTRAPPORTER OG LOKALE DISKUSJONER.

Jeg syns Møre og Romsdal (speselt Romsdal og Nordmøre) har større tilhørighet til "Midt-Norge"- regionen enn til den sørligere delen av Vestlandet.

Fikk en bekreftelse på dette da jeg var innom et annet forum, hvor det under Midt-Norge ble skrevet innlegg med steder som Molde, Sunndalsfjorden, Smøla, Driva, Vinjefjorden og Ålesund istedenfor under Vestlandet.

Et annet forum hadde direkte innlemmet M&R under Midt-Norge. Det er ikke tvil om at fylket tilhører Vestlandet pr geografisk definisjon, men det føles mer naturlig at dette området av landsdelen slås sammen med Midt-Norge på forumet.

Prøver meg med følgende forslag :

Vestlandet : Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane.

Nord-Vestlandet og Midt-Norge : Møre og Romsdal, Trøndelagsfylkene + nordre del av Hedmark/Oppland.

En ting til : Av en eller annen grunn syns jeg Nord-Norge blir "riktigere" enn Nordnorge som brukes her nå - selv om jeg antar begge skrivemåtene er like korrekte.

Andre med synspunkter til admin. ?

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ønsker: "Vis mine innlegg"

Er mye på Battlefield.no forumet som virker å være av samme type som Fiskersiden sitt og de har en funksjon som heter "Vis mine innlegg" som jeg synes er kjekk

Den ligger mellom "Se nye innlegg" og "min assistent" og jeg synes den er nyttig hvis man er med i mange diskusjoner (tråder) samtidig. Under "min assistent" har man jo "mine 10 siste innlegg" som også er fin, men denne viser altså trådene man er aktiv i

Ta en titt: http://www.battlefield.no/forum/index.php?act=idx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RexHunt
Ja den er fin, men så vidt jeg ser så får jeg da kun tråder som jeg har startet ... ikke tråder som jeg har skrevet i / svart på. Mulig jeg blingser nå siden jeg er usannsynlig trøtt etter en litt sein 16. mai ;)

Joda, klikk på "finn medlemmets innlegg". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hei

Er ny på forummet og ble meget besviken på mulighetene for å poste egne bilder. Den ordningen her er allt for kranglete, inget for dagens travle fiskere og absolutt ikke for dei som har maskin (=PC) fobi.

Det som slår en på en gang da en ser i de mange trådene her på forummet er just det att her saknes bilder, masser med bilder, slik det det er i andre forum (bare sjå på www.fiskesnack.com så forstår dere hva jeg mener).

Det kan ikke vare svårt at ordne med en mulighet for uploading av egne bilder på maskinen direkt i et inlegg/en post (en brows button). Opsjonen finns tydeligvis alle reden men er ikke aktivert. Vad er hindringen??????????

Hvis dette forummet skal overleve så trur i vert fall jeg at det må til en slik mulighet for folk til en enkel og lettsom uploading/browsing av sine bilder.

Hilsen Flodstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er forsåvidt ordningen brukbart enkel, men skjønner hva du mener og vi skal se om vi kan få gjort noe med det. (Det er forøvrig et eget galleri man kan laste opp sine bilder i).

Poenget er at ønskene om rask server + enorm lagringskapasitet for bilder (ja, de tar en del plass) + god service er en kombinasjon som ikke er forenelig med ønsket om lavkostnadsserver.

Vi vil om ikke lenge ta en diskusjon vedrørende estimert plasskrav i løpet av et år og se hva vi kan gjøre med saken. Vil kontakte Oracle for få litt bakgrunnsmateriale for regnestykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThorEH:

Antar at dette har med serverkapasitet å gjøre... bl.a om 2000 medlemmer skal lege ut x-antall bilder så tar det MYE plass
Bare for å oppdatere deg: jeg er medlem nr 3.727 !!??

Vedrørende lagringskapasitet, størrelse på bilder etc... Kan ikke så mye om server arbeid/teknologi, men da jeg selv prøver å lage en hjemmeside har jeg sett på priser litt rundt omkring. Man kan muligens begynne med å begrense bildenes størrelse på inleggene (kbite:ene) til å vere noe omkring 50-150kb ?

Vedr, lavkostnadsserver, har dere sjekket pris andre steder f.eks. i Sverige? der er i vart fal prisen på serverplass mye billigere en hva den er her i Noreg som jeg veit om.

Mvh Flodstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er for tiden på Dansk server, men lavkostnadsserver med denne trafikken = feilmeldinger og super treg side. Det koster for båndbredden, ikke størrelsen på serveren. Når man har ca 30giga byte med trafikk i mnd sier det seg selv at 89,- mnd løsninger desverre ikke holder. På en slik server er det opp til 250 andre små hjemme sider. På serveren vi er på nå er det os og et annet større firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er for tiden på Dansk server, men lavkostnadsserver med denne trafikken = feilmeldinger og super treg side. Det koster for båndbredden, ikke størrelsen på serveren. Når man har ca 30giga byte med trafikk i mnd sier det seg selv at 89,- mnd løsninger desverre ikke holder. På en slik server er det opp til 250 andre små hjemme sider. På serveren vi er på nå er det os og et annet større firma.

Nja... nå var det vel ikke noen prival lite hjemmeside jeg mente, men bedriften min sin hjemmeside. Men uansett, båndbredde kostar peng, yes. Problemet med å legge in bilder i innlegg/post kvarstår. Jeg kjem truleg ikke å laste in unike bilder på noen ukjent lagringsplass (hvem kan stjele disse da?) for senere bruk i mine innlegg, det blir for tungvint da dette å legge in og redigere mine egne bilde på egen maskin reden nå tar for mye tid, egentlig.

Hvis lavkostnadsalternativet er prioritet nr 1. ja da er det lite å gjere. Spørsmålet er vel finansieringen da, kan jeg tru, har jeg rett?

Mvh Flodstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjem truleg ikke å laste in unike bilder på noen ukjent lagringsplass (hvem kan stjele disse da?) for senere bruk i mine innlegg

Det er forsåvidt mulig å "stjele" ethvert bilde publisert på internet om man ønsker, så uavhengig av hvor du laster de opp så er de ikke "forsikret" på noe vis...

Har forøvrig tatt betraktningene dine med i tenkeboksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne siden til å legge ut bilder: http://imageshack.us/

Utrolig enkelt å bruke: trykk "Choose" knappen og finn bildet du vil legge ut, trykk "Host it" og du får en link som du kan bruke i forumet (Velg "Direct link to image" linken).

Hvis du er bekymret for "stjeling" av bildet er dette ikke noe problem, ettersom ingen andre vet linken til bildet og man kan ikke søke seg frem til det på noen måte, så det er like trygt som å legge bildet direkte inn på ett forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig tatt betraktningene dine med i tenkeboksen...
Takker for det Espen. Håper dere for det til etter vert.

bullfrog:

Jeg bruker denne siden til å legge ut bilder: http://imageshack.us/
Kjempeflott. Skal huske på linken hvis jeg måtte legge ut noken bilder, takk. Mvh Flodstrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Mulighet til å kun få de tråder en ønsker.

Denne burde vært *Mulighet til å slippe å se tråder/grupper.

Hvis utgangspunktet er at alle grupper og tråder er satt til å vises dersom man velger Se nye innlegg så hadde det vært lækkert med en mulighet til å flagge av grupper/poster man ikke vil få frem.

Stein

Endret av stein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne burde vært *Mulighet til å slippe å se tråder/grupper.

Hvis utgangspunktet er at alle grupper og tråder er satt til å vises dersom man velger Se nye innlegg så hadde det vært lækkert med en mulighet til å flagge av grupper/poster man ikke vil få frem.

Stein

Tenk så mye spennende informasjon du går glipp av da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der Remy, men jeg hadde da ikke tenkt å slå av alt heller da :)

Enkelte tråder er spennende for noen, men ikke for andre.

Jeg irriterer meg ikke over disse trådene, men siden jeg allikevel ønsker å står over denne "spenningen" så hadde det vært kjekt å filtrere de bort bare.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.