gundhus Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 (endret) Hei Jeg legger ut en liten rapport om ei MEGA Røye jeg fikk på Tyrifjorden i går. Hei Jeg dro utover på Dødehavet (Tyrifjorden) ca kl. 07.00 onsdagsmorgen i håp om og få en Ørret (men det er jo nesten umulig:-). Fikk ei 5 kg`s gjedde og 1 liten abbor på morran, så var det helt dødt i mange timer. Det var helt stille på vannet og ikke ett vindkast hele dagen, og sola steika no j.... Jeg hadde prøvd noen timer etter Røya ganske dypt også,pleier alltid å få ett par stk. men det var ikke tegn på liv i det hele tatt. Siden sola steika og gradene i vannet økte no veldig satt jeg på noen gjedde wobblere så jeg vertfall kunne få ett par gjedder, men neida helt dødt. Jeg hadde egentlig tenkt til å gi meg siden jeg ikke hadde med så mye mat og var kjempe sulten (men er på slankern:-),så hadde jeg m masse vann. Så jeg klarte ikke gi meg,men litt senere på kvelden sånn i 18 tia bestemte jeg meg for atter en gang og prøve etter ørretten, så jeg satt på Tomic på alle 5 stengene for og trolle litt raskere siden det var så varmt i vannet. Og det skulle jeg ikke angre på, ca kl 19 høgg det på riggen og rusa ut flere meter med sene. Og jeg skjønte fort at det var noe annet enn Gjedde, så jeg var ganske sikker på at det endelig var storørretten som hadde høgd. Men jeg blei ganske forbausa når fisken nærma seg båten og jeg så det var ei feit bola Røye, etter flere heftige utras kunne jeg håve fisken. Og jeg jubla høyt når jeg kjente hvor tung den var etter at jeg løfta den i båten. Jeg prøvde ett par timer til før jeg dro storfornøyd hjemover og en herlig fiskeopplevelse rikere. (jeg får aldri en slik Røye igjen,once in a life time). 77cm lang og 6200 gram Her er noen bilder: Endret June 11, 2011 av gundhus Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 det er en drøy røye!!! wow... grattis. Og denne setter vel spikern i kista ang skogseid, denne ser jo like "jævelig" ut som skogseidsfisken. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daggad Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 sat** for en fisk !!!!!! Gratulerer. Tolmodighet er en dyd som betales rikt tydeligvis !! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fisker'n fra Eik Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Det var en SVÆR røye gratulerer Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigve A Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 BÆ3! For en fisk, grattis Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veg Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 SYKT Grattis med drømmefisken! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kay-Arne Olsen Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Grattis med kjempe røding;-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrVolcom Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Syk fisk! Gratulere så mye me den Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilgallon Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Grattis:) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjellArne Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Dundre, det må ha vært litt av en opplevelse. Grattis Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Kjempefangst!!! Gratulerer Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Steike for en gigant! Grattis med den. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daggers Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Shit.. den var diger. Grattis. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carla Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Pent!! Gratulerer Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsalte Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Synes den var vakker,ikke skogseid stygg! gratulerer så mye med sjefsrøya! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Millionas Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Gratla med stor fisk! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mao Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Drømme fisk Gratulerer så mye Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menig fiskebolle Skrevet June 9, 2011 Rapporter Share Skrevet June 9, 2011 Syke saker, husk å levere inn lotto'n Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martins Skrevet June 10, 2011 Rapporter Share Skrevet June 10, 2011 For en gangs skyld synes jeg "beist" er en treffende beskrivelse.! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicols81 Skrevet June 10, 2011 Rapporter Share Skrevet June 10, 2011 Gratulerer med rå fisk!! Vi fikk en kilosrøye i Tyrifjorden i fjor - Den var kullsvart i kjeften, gulbrun og mye mindre pen, enn din!! Spørs om det er to typer røye i Tyrifjorden? Vanlig og "kullmunn"? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Skrevet June 10, 2011 Rapporter Share Skrevet June 10, 2011 Gratulerer med rå fisk!! Vi fikk en kilosrøye i Tyrifjorden i fjor - Den var kullsvart i kjeften, gulbrun og mye mindre pen, enn din!! Spørs om det er to typer røye i Tyrifjorden? Vanlig og "kullmunn"? det er det Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicols81 Skrevet June 10, 2011 Rapporter Share Skrevet June 10, 2011 Blir "Køl'munnen" like diger som den "vanlige"? Og er noen av de brukende som mat? Skjønner at de mindre blankrøyene er det - Men den digre der, tror jeg at jeg hadde ungått å konsumere...? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Master Skrevet June 10, 2011 Rapporter Share Skrevet June 10, 2011 Grattis med SVÆR røye! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet June 10, 2011 Rapporter Share Skrevet June 10, 2011 Grattis med pen røye! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsalte Skrevet June 10, 2011 Rapporter Share Skrevet June 10, 2011 skulle likt å vite alder på giganten Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts