rhcorni777 Skrevet May 8, 2013 Rapporter Share Skrevet May 8, 2013 Evt Når Kommer den? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tah Skrevet May 8, 2013 Rapporter Share Skrevet May 8, 2013 Du finner enkelte makrell som henger igjen. Ellers må vi vente til juni her i Stavanger. Tor Arne Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Vik Skrevet May 8, 2013 Rapporter Share Skrevet May 8, 2013 Har allerede hørt om folk som har tatt makrell rundt Moster på Bømlo. Overraskende tidlig. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rlarsen76 Skrevet May 9, 2013 Rapporter Share Skrevet May 9, 2013 Var i Stavanger på Onsdag, så da noen som drog opp en bitteliten makrell innerst i vågen. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stranger79 Skrevet May 10, 2013 Rapporter Share Skrevet May 10, 2013 Hadde lunsj idag på alvøen kai i bergen. Og der var det en polakk som fikk en innimellom palen (småsei) Normalt sett er det slutten av juni vi pleier og få den. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rhcorni777 Skrevet May 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet May 12, 2013 Hmm får nesten prøve å dorge litt snart då. Kor mange makkar er det best å ha på harpa mener dokker, hvilke farger på makker er best, hvis det er makk som er best da, eller er det de blanke... hmm kor mye sen ute? Dorge eller bare trekke opp å ned. Holder på å prøve noe garn her eg, aldri prøvd før. fekk 5 fisk første gangen, spennende å dra opp!!! Takk for alle super flotte svar forresten;) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Johnsen Skrevet May 12, 2013 Rapporter Share Skrevet May 12, 2013 Makrellen er ikke så vanskelig på det.... sleng ut et markdrag eller lignende å dorg... hvor mangen kroker er opp til deg... min erfaring med makrell er at den tar alt som beveger seg Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ølgylt Skrevet May 12, 2013 Rapporter Share Skrevet May 12, 2013 Tja, tidlig på året er makrellen gjerne på rødåtejakt, og vil ofte ikke ha annet, tyttebærkroker funker da Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Lopez Skrevet May 12, 2013 Rapporter Share Skrevet May 12, 2013 Tja, tidlig på året er makrellen gjerne på rødåtejakt, og vil ofte ikke ha annet, tyttebærkroker funker da Enig Så pass tidlig får jeg best uttelling med rene RØDE kroker... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Rasmussen Skrevet May 12, 2013 Rapporter Share Skrevet May 12, 2013 Tja, tidlig på året er makrellen gjerne på rødåtejakt, og vil ofte ikke ha annet, tyttebærkroker funker da Det er helt rett! Tyttebærtkroker kan fungere bra når den beiter rødåte, men ikke alltid etter min erfaring. Men jeg liker jo å lage egne ting... Derfor lager jeg mine egne hekler med 5-7 kroker. Knytter opp ønsket mengde med krokfortommer og knyter så på krokene. Klipper en rød 2mm. slangebit på 1 cm. Klipper så tentaklene av slike store havfiskeblekksprut i lengder på ca. 4 cm. Tentakler i sølv/glitter og blå/hvit, viser seg å fungere utmerket. Surrer tentaklene fast med sort nylontråd like nedenfor krokøye og gir den en par dråper med superlim. Den røde slangebiten skal henge på krokfortommen (jeg bruker 0,50), slik at den trekkes ned over klumpen av nylontråd og superlim. Krokfortommene festes der etter på stammen (jeg bruker 0.80) ) Dette tackelet går ikke i stykker slik som de billige man får kjøpt enkelte plasser med plastfolie i sølv, surret til kroken... Men anyway, selv når makrellen går etter rødåte, så klarer de ikke motstå "killeren" min. Jeg bruker da et 120 gr. lodd, og bruker surfstangen til å sope inn makrell i bøtter og spann. Bare et tips til de som er lei dårlige prefabrikkerte marekkhekler, og heller vil ha et robust hekle som klarer mer enn en sesong. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Backster Skrevet May 12, 2013 Rapporter Share Skrevet May 12, 2013 Er plukket noe makrell på sotra vest allerede.. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Ørud Skrevet May 13, 2013 Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 Nei, nå har vi vært på sjøen hele helgen og ikke sett snurten av så mye som en eneste makrell!! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halvorhg Skrevet May 13, 2013 Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 Fanget en taggmakrell i håv fra båten i helga tro det eller ei Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kajakkfisker Skrevet May 13, 2013 Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 Jeg var Nord for Osterøy på Torsdag og fikk en meget fin en. Jeg hadde tyttebær kroker på, men utrolig nok gikk den etter sluken - en jensensild rød/svart. Ellers har jeg også hørt rykter om mye makrell i Øygarden. Fikk også taggmakrell for 2 ukersiden sør for osterøy. Andre Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tønnen Skrevet May 13, 2013 Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 Fikk en av middels størrelse i Flekkefjord-område i helgen. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex S Skrevet May 13, 2013 Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 (endret) Fikk selv en slenger i Oslofjorden for noen uker siden, gikk på gulp børstemark.. http://www.eu.purefishing.com/blogs/no/asgeir-alvestad/2013/04/18/fiske-i-oslofjorden-ved-drobak/ Bilde 11 av 15. PS: ikke fått noe makrell i Ålesund enda.. Endret May 13, 2013 av Alex S Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brosmebeistet Skrevet May 13, 2013 Rapporter Share Skrevet May 13, 2013 Det er tatt 2,5 tonn i not i Vindafjorden. Det er også sett "ferder" som går i rauåt i samme område. På Bømlo tok en fisker 10 tonn i ett kast på vestsiden. Det nærmer seg...........Makrellgarna skal ut til helga. Trenger noe agn til dypvann satsing! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
I love fiske Skrevet May 14, 2013 Rapporter Share Skrevet May 14, 2013 Det er tatt 2,5 tonn i not i Vindafjorden. Det er også sett "ferder" som går i rauåt i samme område. På Bømlo tok en fisker 10 tonn i ett kast på vestsiden. Det nærmer seg...........Makrellgarna skal ut til helga. Trenger noe agn til dypvann satsing! Masse makrell i vidafjord vært år, vanskelig å pilke der! Du får makrell på vei ned Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brosmebeistet Skrevet May 14, 2013 Rapporter Share Skrevet May 14, 2013 Det meldes nå om makrell på garn i Yrkjefjorden. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Ørud Skrevet May 15, 2013 Rapporter Share Skrevet May 15, 2013 Fortsatt ikke sett snurten av makrell her... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brosmebeistet Skrevet May 15, 2013 Rapporter Share Skrevet May 15, 2013 Fortsatt ikke sett snurten av makrell her... Menehh, Finnmark står det som bosted? Litt tidlig kanskje? Trodde egentlig ikke det fantes makrell i Finnmark! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linas Talacka Skrevet May 15, 2013 Rapporter Share Skrevet May 15, 2013 (endret) vi har fåt noen makrel i vikedal siste helg Endret May 15, 2013 av Linas Talacka Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Ørud Skrevet May 15, 2013 Rapporter Share Skrevet May 15, 2013 Menehh, Finnmark står det som bosted? Litt tidlig kanskje? Trodde egentlig ikke det fantes makrell i Finnmark! Sikkert derfor vi ikke har fått noen da.... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julepils Skrevet May 16, 2013 Rapporter Share Skrevet May 16, 2013 Har fått ett par makrell i gansfjorden allerede, ett par uker siden den første faktisk. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rhcorni777 Skrevet May 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet May 25, 2013 Hei igjen, så en på facebook som hadde fanger makrell med hendene? I gandsfjorden tror eg.. hmm Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts