Nils Master Skrevet May 5, 2013 Rapporter Share Skrevet May 5, 2013 Det nærmer seg med stormskritt og vi må vel, tradisjonen tro, ha en tråd i år også.Jeg reiser oppover på ettermiddagen den 16., men det vil være folk på Storskogmo fra åpningen. Vi har fått inn en ny kar på laget i år som vil ta seg av starten.Selv vil jeg være tilstede fra 16. til 20. Etter oss kommer JoDo med et lag. Det har vel ikke vært noen skikkelig vårflom enda så i år kan vel alt hende i forbindelse med vannføring. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tequila Skrevet May 7, 2013 Rapporter Share Skrevet May 7, 2013 Knæk og bræk Lars og jeg ser frem til noen rapporter uansett om det er fisk eller ikke. Dagene blir ikke så lange på kontoret da :-) Grafene går ihvertfall rett til værs, så det ser ut til at dere får vann :-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rype Skrevet May 7, 2013 Rapporter Share Skrevet May 7, 2013 Det nærmer seg med stormskritt og vi må vel, tradisjonen tro, ha en tråd i år også. Jeg reiser oppover på ettermiddagen den 16., men det vil være folk på Storskogmo fra åpningen. Vi har fått inn en ny kar på laget i år som vil ta seg av starten. Selv vil jeg være tilstede fra 16. til 20. Etter oss kommer JoDo med et lag. Det har vel ikke vært noen skikkelig vårflom enda så i år kan vel alt hende i forbindelse med vannføring. +50 m3 no, og Bjøralaksen sige inn i NamsOsen. Vi har fått i stand ei avtala på at vi møtes på Storskogmo den 14 på ettermiddagen. Han sku sjå om han ikkje fekk ti te å bli nokre daga samen med meg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jodo Skrevet May 7, 2013 Rapporter Share Skrevet May 7, 2013 Nærmer seg.......var nettopp ute for å teste døggis bestanden og de er der. Tok en håndfull og ga meg, venter på regn for å sette inn støtet på døggis-fronten. Ser ut til at det blir rikelig med vann i Bjøra til åpningen. Og da fisker Storskogmo bra. Dere suser i ett par innen den 20. Bjøra-føret blir helt topp, kansje litt mer vrient å komme seg ned der nå. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Master Skrevet May 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet May 15, 2013 Da sitter jeg i bilen på tur nordover. Med laksebørsen ute av drift blir dette litt som i gamle dager, med ryktebørs i steden for laksebørs. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tequila Skrevet May 15, 2013 Rapporter Share Skrevet May 15, 2013 Så noen bilder i dag - dere mangler ikke vann. Ser helt perfekt ut og nå begynner det vel å grønnes også :-) Ryktene skal ha det til at humlene suser, så da suser det vel i noen laksesneller etterhvert også. Knæk og bræk Lars (og hils alle kjente) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h1rik Skrevet May 15, 2013 Rapporter Share Skrevet May 15, 2013 Lars, status: Bjøra ca. 90kub og fallende.. Namsen ca.900kub og ca. 2 gr. Håper det lurte seg opp noen da elva var 3,8gr. :-) Lykke til og eia en var der. Det må bare bli bra å se det grønne langs Bjøra eksplodere, med det sommerværet som vil være der.. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjellArne Skrevet May 15, 2013 Rapporter Share Skrevet May 15, 2013 Skitt fiske! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigve A Skrevet May 15, 2013 Rapporter Share Skrevet May 15, 2013 Lykke til Nils Master Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GinTonic Skrevet May 16, 2013 Rapporter Share Skrevet May 16, 2013 Er som tidligere år dette. Er bare pingviner, svensker og NilsMaster som fisker i Bjøra fra 15-23 mai. Nei, Bjøra-laksen må ha 6-7 grader den, og kjenne at det oser gammel fyll over hele elva. Og noen forferdelige odører som kommer drivende oppover elva fra Storskogmo, etter at de skrullingene som holder til der, har fortært noe e-coli befengte beverpølser og noe kreosot de omtaler som whiskey. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Labrax Skrevet May 16, 2013 Rapporter Share Skrevet May 16, 2013 (endret) Da sitter jeg i bilen på tur nordover. Med laksebørsen ute av drift blir dette litt som i gamle dager, med ryktebørs i steden for laksebørs. Du får prøve denne laksebørsen: http://212.125.211.23/FR/?ID=748/ Så langt har det bare blitt innrapportert to sjøørreter... Endret May 16, 2013 av Labrax Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jodo Skrevet May 16, 2013 Rapporter Share Skrevet May 16, 2013 Ja ja ja GT, du har altså ikke skiftet medisin siden ifjor. Men eg er enig om den "whiskeyen", tror dog ikke det er kreosot. Dette er left-overs når kreosoten er ferdigkokt. Jeg har lovet blanda gjeng (vestlending +trøndere) laks innen 20., og det tror jeg de klarer hvis bare isen forsvinner fra elven. Hørte at det igår lå issørpe rundt på elvebredden, midt i blinken for en GT. Du må nok kjøpe isen når du kommer så seint som den 23. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GinTonic Skrevet May 18, 2013 Rapporter Share Skrevet May 18, 2013 Ja ja ja GT, du har altså ikke skiftet medisin siden ifjor. Men eg er enig om den "whiskeyen", tror dog ikke det er kreosot. Dette er left-overs når kreosoten er ferdigkokt. Jeg har lovet blanda gjeng (vestlending +trøndere) laks innen 20., og det tror jeg de klarer hvis bare isen forsvinner fra elven. Hørte at det igår lå issørpe rundt på elvebredden, midt i blinken for en GT. Du må nok kjøpe isen når du kommer så seint som den 23. Ideelt dette jo. 5 års flom. Gammel-Erik og Stig tar Flasnes-, Røttesmo- og Skjørland-valdene i løpet av 15 minutter på denne vannstand. Og marksboksene dine, Jodo, er vel allerede passert Namsos, vil jeg tro. Får håpe flommen tar med seg bever, støinger og annen som skal ut i fjorden, og. Nei, 23 blir knall den. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jodo Skrevet May 18, 2013 Rapporter Share Skrevet May 18, 2013 Snart 100+m3. Har aldri fisket Bjøra så stor, men skal være ideelt for Stotskogmo-valdet. Regner med at det taes ansvar derfra nå og at den første kommer på land i løpet av et par dager. Vi kommer ikke før tidligst den 23.-24. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Moberg Skrevet May 18, 2013 Rapporter Share Skrevet May 18, 2013 Ideelt dette jo. 5 års flom. Gammel-Erik og Stig tar Flasnes-, Røttesmo- og Skjørland-valdene i løpet av 15 minutter på denne vannstand. Og marksboksene dine, Jodo, er vel allerede passert Namsos, vil jeg tro. Får håpe flommen tar med seg bever, støinger og annen som skal ut i fjorden, og. Nei, 23 blir knall den. Nei, helvete, nå har gammel-bævvern kommet ut av hiet også! Trodde den var begravet under et harskt smørberg ett eller annet sted Får vel advare NilsM nede på Heimvaldet om å følge med oppstrøms, og unngå det verste vrak-og tomgodset! Får ikke å snakke om å snøre vaderne godt oppunder armene skulle smektende banjotoner komme smygende nedover elvedalen....... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Master Skrevet May 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet May 18, 2013 Vadere? Hvem ***** tenker på vadere? Vi fisker i shorts!!!!! Den globale oppvarmingen har nådd Namdalen også. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Moberg Skrevet May 18, 2013 Rapporter Share Skrevet May 18, 2013 Vadere? Hvem ***** tenker på vadere? Vi fisker i shorts!!!!! Den globale oppvarmingen har nådd Namdalen også. Kommer banjotonene ville jeg vurdert det likevel Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GinTonic Skrevet May 18, 2013 Rapporter Share Skrevet May 18, 2013 Banjoen er selvsagt med. Og du kan tenke deg når Oteren og undertegnede får i oss 20 liter med cider. Da holder det ikke med vadere. Polstret sovepose i beverskinn, mulig. Og mulig vi kan bytte bort noe cider mot pølser. Nå er gutta snart på vei, to arbeidsdager. Og så grøftefyll. Be NilsMaster sette opp not, for han kommer til å bli en holden man på tomgods. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Moberg Skrevet May 18, 2013 Rapporter Share Skrevet May 18, 2013 Alternativet er å prøve å ikke tenke på det..... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Moberg Skrevet May 19, 2013 Rapporter Share Skrevet May 19, 2013 19 mai. På tide at dere tar ansvar, der oppe:) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifJ Skrevet May 19, 2013 Rapporter Share Skrevet May 19, 2013 Dag lova igår at det komme laks på land idag, så bare vent! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h1rik Skrevet May 19, 2013 Rapporter Share Skrevet May 19, 2013 Lars har bursdag i morgen - må være et omen.. Han har jo fått den første før han :-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Master Skrevet May 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet May 19, 2013 19 mai. På tide at dere tar ansvar, der oppe:) Vi tar ansvar så det holder vi............. For villaksbestanden!! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jodo Skrevet May 20, 2013 Rapporter Share Skrevet May 20, 2013 Det er nå liksom idag da som er frist får å få den første laksen opp av Bjøra. Skjønner det er vanskelig når den pumper i 100+. Mye vann å finne noen få storlakser i. Men må nå være knallbra på "bølgen" på Storskogmo og flaten oppom. Båtplassen på Fallet har jeg ikke sett på så stor elv, skulle gjerne gjort det. Men alt er vel prøvd i det vie og det breie, resten blir å vente på lakseflaks. Sikkert er det at hver gang man er utpå elven er man nærmere det første hugget, så stå på. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Master Skrevet May 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet May 20, 2013 Elva er rett og slett nydelig JoDo. Vi har nå tatt en liten pause etter et sveip fra grensa til båtstøa. Nå står Wagnersteinen og Fallet for tur. Ofret ei vadebukse har vi også gjort, så nå smeller det. Eller ikke................. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts