Maritim Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Siden jeg måtte jobbe litt på lørdags formiddag ble det ikke no ekspedisjon i helga men en liten tur i nærområdet. Vi pakka for å tilbringe natta ved fjorden. Meldingene var litt for fine med 0 sekund/meter, men når solnedgangen setter himmelen i brann, pilsen er kald og praten sitter løst er alt helt greit like vel.. Når mørke siger på, er det på tide å komme seg i fiskinga. Jeg fiska med forholdsvis lett utstyr (#5), men valgte en kraftig fortom. Så konturene av "torskebonansa" så fortomspissen ble FC i 0,30mm. Lada med en mørk oliven zonker tok det ikke lange tida før torsken meldte interesse. Vi hadde det ganske morsomt på skjæret og taua torsk og sild med liv og lyst. Kameraten var ganske fersk med flua, så han ble plasert på gromplassen mens jeg sto litt lenger inne. Det skulle vise seg å være helt topp denne kvelden . Hugget var svært brutalt og jeg kunne umiddelbart konstatere at dette ikke var torsk. Snøret ble flærra av snella og fisken gikk rett til himmels. Plasket var enormt og jeg var plutselig drit nervøs og super konsentrert. Dette var uten tvil en svært spesiell ørret, og den var helt rabiat!! Hvor mange ganger den hoppa veit jeg ikke. Hvor langt inne på backingen jeg var veit jeg heller ikke, men jeg tror fighten tok ca 20min. Synet av fisken som siger inn i lyset fra hodelykta, med skjellsandbunn som kontrast, vil jeg aldri glemme. Jeg kasta hoven inn på land, den var bare patetisk i møte med denne fisken. Selve landinga gikk greit, jeg beacha den, og løfta den trygt inn på land. For en fisk!! Dette var en okse av en hannfisk som ikke hadde rota vekk no energi på gyting inneværende høst. Den var ekstremt kondisjonert. Jeg har prøvd å regne ut K-faktor men vet ikke om jeg har gjort det riktig. Jeg kom til 1,42! Fisken var 67cm lang 51cm i rund mål og 6250g En skikkelig gris dobling og vel så det av min tidligere rekord fra Oslo, og en formidabel fight på ei 5'er stang. Er det noen med kontroll på K-faktor utregning så etterprøv gjerne min utregning Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisk og rask Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Sykt! Grattis med superfisk! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 (endret) Grattis igjen! Tar meg friheten til å legge ut et bilde av den - drøy kondis: Her er en tabell Martin, tror dog den ikke er lang nok: http://www.hooked.no/c25-om-ferskvannsfiske/k-faktor-beregn-fiskens-kondisjon Endret April 16, 2013 av Rage Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian N E Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Dæven, for en SØ ! Gratulerer med drømmefangst ! ...Rage: men hvor er bilde ? Ser bare et "kryss" og MV.JPG.... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrVolcom Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Drøyt! Grattis Martin!Blir K-faktor på 2,08 når eg putte den inn i databasen min.. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Rart, jeg ser det jeg? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjellArne Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 WOW! Gratla så mye, skulle likt å se uttrykket du fikk da du spotta fisken i lystet fra hodelykta Rage: jeg ser heller ikke noe bilde. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Bah, funker nå. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahamm Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 fy faa# den var drøy. Gratulere Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen85 Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Grattis med sykt pen SØ Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.S Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 En drømmefisk på fluestanga!! Stort Grattis Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford prefect Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Oioioooioi.... For ei purke! Må ha lagd lyd som ei låvedør når den hoppa Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fisker'n fra Eik Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Gratulerer med diger sjøørret! Såvidt jeg husker er formelen for utregning av k-faktor: Fiskens vekt i gram * 100 / lengde^3 når jeg regnet ut kom jeg fram til 2,078! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maritim Skrevet April 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Grattis igjen! Tar meg friheten til å legge ut et bilde av den - drøy kondis: Her er en tabell Martin, tror dog den ikke er lang nok: http://www.hooked.no/c25-om-ferskvannsfiske/k-faktor-beregn-fiskens-kondisjon Takk for det! Gøy å sprenge tabellen Sykt! Grattis med superfisk! Takker! Dæven, for en SØ ! Gratulerer med drømmefangst ! ...Rage: men hvor er bilde ? Ser bare et "kryss" og MV.JPG.... Takk for det Drøyt! Grattis Martin! Blir K-faktor på 2,08 når eg putte den inn i databasen min.. Takker Bjørn 2,08 er drøyt ja WOW! Gratla så mye, skulle likt å se uttrykket du fikk da du spotta fisken i lystet fra hodelykta Rage: jeg ser heller ikke noe bilde. Ja det var et syn kan du tro men jeg var allerede i sjokk da denne tydelig var intressert i luftakrobatikk... fy faa# den var drøy. Gratulere Det sa jeg og Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulketryne Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maritim Skrevet April 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Grattis med sykt pen SØ Takker En drømmefisk på fluestanga!! Stort Grattis Jepp! Og takk Oioioooioi.... For ei purke! Må ha lagd lyd som ei låvedør når den hoppa Var rett og slett litt skremmende Gratulerer med diger sjøørret! Såvidt jeg husker er formelen for utregning av k-faktor: Fiskens vekt i gram * 100 / lengde^3 når jeg regnet ut kom jeg fram til 2,078! Ja da var utregninga mi tydelig feil :) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havtryta Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Fytti katta for en brutal fisk. Helt rått. Grattis med drømmefisk!!! (Og som andre har påpekt, K-faktoren på denne er laaaangt over 1,42...) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMS Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 For en aldeles vanvittig ørret, gratulerer! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atomichaggis Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Woah! Congrats!!! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kay-Arne Olsen Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Grattis med drømmefisk, noe av det peneste jeg har sett! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lystfisker´n Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Oi Grattis med drømmefisk! Min "feite" rekordfisk blir nesten som anorektisk å regne mot denne, lol. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigve A Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Dæven! Grattis Maritim Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogna Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Siden jeg måtte jobbe litt på lørdags formiddag ble det ikke no ekspedisjon i helga men en liten tur i nærområdet. Vi pakka for å tilbringe natta ved fjorden. Meldingene var litt for fine med 0 sekund/meter, men når solnedgangen setter himmelen i brann, pilsen er kald og praten sitter løst er alt helt greit like vel.. Når mørke siger på, er det på tide å komme seg i fiskinga. Jeg fiska med forholdsvis lett utstyr (#5), men valgte en kraftig fortom. Så konturene av "torskebonansa" så fortomspissen ble FC i 0,30mm. Lada med en mørk oliven zonker tok det ikke lange tida før torsken meldte interesse. Vi hadde det ganske morsomt på skjæret og taua torsk og sild med liv og lyst. Kameraten var ganske fersk med flua, så han ble plasert på gromplassen mens jeg sto litt lenger inne. Det skulle vise seg å være helt topp denne kvelden . Hugget var svært brutalt og jeg kunne umiddelbart konstatere at dette ikke var torsk. Snøret ble flærra av snella og fisken gikk rett til himmels. Plasket var enormt og jeg var plutselig drit nervøs og super konsentrert. Dette var uten tvil en svært spesiell ørret, og den var helt rabiat!! Hvor mange ganger den hoppa veit jeg ikke. Hvor langt inne på backingen jeg var veit jeg heller ikke, men jeg tror fighten tok ca 20min. Synet av fisken som siger inn i lyset fra hodelykta, med skjellsandbunn som kontrast, vil jeg aldri glemme. Jeg kasta hoven inn på land, den var bare patetisk i møte med denne fisken. Selve landinga gikk greit, jeg beacha den, og løfta den trygt inn på land. For en fisk!! Dette var en okse av en hannfisk som ikke hadde rota vekk no energi på gyting inneværende høst. Den var ekstremt kondisjonert. Jeg har prøvd å regne ut K-faktor men vet ikke om jeg har gjort det riktig. Jeg kom til 1,42! Fisken var 67cm lang 51cm i rund mål og 6250g En skikkelig gris dobling og vel så det av min tidligere rekord fra Oslo, og en formidabel fight på ei 5'er stang. Er det noen med kontroll på K-faktor utregning så etterprøv gjerne min utregning Gratulerer med en sykt flott fisk. Når det gjelder K-verdien, så har du nok regnet litt feil. 6250 gram / 67 cm gir en K-verdi på 2,07. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sarepta Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Gratulere med flott fisk. Fikk vel testa hjertet da den gikk i lufta ute i mørket? Friluftsfjorden! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beerbellybob Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Feit fisk, gratulerer med en opplevelse du vil leve lenge på Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts