Kims Skrevet January 24, 2013 Rapporter Share Skrevet January 24, 2013 Var ute å fisket årets første kveite i dag. Vi var 2 i båten og fikk 3stk. 2stk på 5+ Bikket akkurat minstemålet og en på 10+ Denne følgte med helt opp til båten og like får overflaten soppet jeg opp og slapp ut ca 2-3meter og da bet den på. Veldig morro. Fikk sikkelig skjelven Vi fisket på ca 35-40meter dyp og den som tok oppe ved båten raste helt ned til bunnen før den stoppet. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomcon Skrevet January 24, 2013 Rapporter Share Skrevet January 24, 2013 Grattis - høres gøy ut! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halvorhg Skrevet January 24, 2013 Rapporter Share Skrevet January 24, 2013 Grattis;) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
obbien Skrevet January 24, 2013 Rapporter Share Skrevet January 24, 2013 Herlig:) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veg Skrevet January 24, 2013 Rapporter Share Skrevet January 24, 2013 Grattis med kveite! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maritim Skrevet January 24, 2013 Rapporter Share Skrevet January 24, 2013 Gøy!! Grattis Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Florø`en Skrevet January 24, 2013 Rapporter Share Skrevet January 24, 2013 Sweet Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
celine2 Skrevet January 25, 2013 Rapporter Share Skrevet January 25, 2013 (endret) Gratis kims,3 på første turen i år var jo en god start på 2013.Var selv ute et par timer onsdag ,var torsken som skule prøves ,men som valig ble fristelsen for stor.Mista ei fin kveite ca 120-130cm når kroken skule sette .Lite kro i den kveita tro aldri jeg har fått ei så stor kveite opp til båten med så lite krok i seg.Synd for det ville blitt årets første merka kveite for meg,menmen det vil nok by seg flere muligheter. Endret January 25, 2013 av celine2 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims Skrevet January 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 25, 2013 Ja men ble så bitt at jeg måtte ut i dag også. Var ute alene og klarte å få ombord 3 stk til den største på 15+. Ble en kjempe dag hadde kontakt med minst 10stk hadde 3stk som fulgte med opp men klarte å lure bare ene av de. Må vel en tur imorgen også om det blir vær. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
celine2 Skrevet January 25, 2013 Rapporter Share Skrevet January 25, 2013 Høres ut som du har funnet gullåra,gratis med kveite i dag å .Tar det for gitt at det agnfiske som er i skuddet for tia ? Er det sommer makrelen du driver å lurere med? Det er så gøy når ho blir med hele veien opp ,noe størrelse på de som var med opp? Tenker hvis nå været holder for jeg prøve en tur i morra f.m Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims Skrevet January 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 25, 2013 Det er frøsen sild det går i, på hjemmelaget anghode. Det var mest kveiter på rundt 6-10 kg som jeg så var med opp. håper på å få på noe større snart. De virkelig store er vel nede på dypet å gyter. Men det kan vel være mulig å treffe de på 20+. Var en i nettavisen(TK.NO) her en dag som hadde fått en på 24 på stang. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
celine2 Skrevet January 25, 2013 Rapporter Share Skrevet January 25, 2013 Sild er bankers,vurderte og tina opp et par makreller til i morra.Hjemmelaget jigghode spenndene det må du sende bilde.på.For du kveite på 15kg så er det nok helt siker stor kveite i nærheten litt lengre utpå våren,men man hvet jo aldri. Lykke til i morra Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims Skrevet January 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 25, 2013 agnhode fant jeg her inne jeg kan sende en link. https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=55368 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
obbien Skrevet January 25, 2013 Rapporter Share Skrevet January 25, 2013 Hvilket dyp har dere fått kveitene på i det siste? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
celine2 Skrevet January 25, 2013 Rapporter Share Skrevet January 25, 2013 Flyveøye fra Hakuma er det det du bruker? jeg har selv brukt en variant av dette oppsette .Bruker det ved mye vind/god brift ,men jeg bruker da å la silda spinne så det er små forandriger fra Palkars oppsett med andre ord..Morrsom at du gjør gode fangster på agnfiske ,vi fiske også mye med agn her oppe har tildel meget gode fangster tror vi enda tar over 90% av kveita på agn To målretta turer etter kveita i år,bori kveite ved begge turer ca 30-35 meter.Gjorde en del forsøk etter små kveita oppe på grundene ,men der var det litt å finne. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims Skrevet January 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 25, 2013 (endret) fått kveita på renner som har dyp ned til 40 meter den har tatt fra 40 og opp til 30. Har vurdert å sette en svivel mellom hode og kroken for å få den til å spinne, sikkert mere effektivt når man drifter. har bare ett hode, har mest baithead men får vel kjøpe meg flere øyer og lage flere varianter. Har kjøpt krimpetang og krimps og kroker. tror at det ikke er dumt å få den til å snurre litt hvis det går, ser da kanskje litt mere skadet ut og kanskje det tigger mere. Har gopro kamera og prøvde å filme litt men ble ikke noe bra får prøve igjen imorgen. Hadde vært morro og jeg klarte å få bilder av kveita som fulgte etter opp til båten. Endret January 25, 2013 av Kims Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims Skrevet January 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 26, 2013 Ble 3 idag også. Men bare 1 over minstemålet og den var ca 8kg. De 2 andre var bare 70cm og ble satt tilbake. Den ene tok helt oppe ved båten og det tror jeg jeg fikk ok film av på kameraet. Skal se om jeg får til å lage etter vært. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims Skrevet January 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 27, 2013 Har lastet opp en snutt på youtube ble ikke så veldig bra kvalitet. Litt saltsprut på linsa og mye motsol. var ute noen timer i dag også men ble ikke noe, bare napp. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims Skrevet January 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 29, 2013 2 idag også 5,5 og nesten 8. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maritim Skrevet January 29, 2013 Rapporter Share Skrevet January 29, 2013 2 idag også 5,5 og nesten 8. Hei hvor det går grattis! La oss håpe det er et tegn på at den posetive trenden i nord, kryper gradvis sørover! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims Skrevet January 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 29, 2013 Ja håper det. Ser veldig bra ut nå. Ikke noe stort ennå men de kommer vel etter vært når det begynner å bli varmere været. Men litt synd at ikke alle kan holde seg til reglene med minstemål. Vet flere som fisker kassevis og selger. Ikke stang men annet fiskeredskap:( Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomcon Skrevet January 29, 2013 Rapporter Share Skrevet January 29, 2013 Ja håper det. Ser veldig bra ut nå. Ikke noe stort ennå men de kommer vel etter vært når det begynner å bli varmere været. Men litt synd at ikke alle kan holde seg til reglene med minstemål. Vet flere som fisker kassevis og selger. Ikke stang men annet fiskeredskap:( Skikkelig kult - grattis med mer kveite! Der det er liten fisk er der selvsagt noen store også... De kommer nok! Dette om fangst og salg av fisk under minstemålet tror jeg er noe som ligger dypt forankret i noen menneskers natur... Og så tror jeg det ofte er de samme folkene som hyler opp om noen planlegger oppstart av en fiskecamp. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims Skrevet January 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 29, 2013 Ja stemmer vel bra det. Men det er ikke så lett å forandre synet til den eldre garde. For de er fisk mat, selv om de skal selge den eller spise den selv. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims Skrevet January 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 30, 2013 Ble goddag igjen 4stk idag. største på 16,5kg Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyB Skrevet January 30, 2013 Rapporter Share Skrevet January 30, 2013 Herregud, ligg kveitan stabla oppå verandre der du fiske eller?? Gratulere med mange fine fangster! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts