mikkel Skrevet January 11, 2006 Rapporter Share Skrevet January 11, 2006 Jeg har tenkt meg opp til området rundt Rosskreppfjorden til våren på fisketur. Har ikke tenkt på isfiske, men fra båt og kansje litt fra land. Er det noen her som har erfaring med fiske her oppe? Tenker da mest på tidspunkter å dra opp i månedskifte mai/juni, og gjerne tips om fiskemetoder, agn ol. som fanger godt der oppe. Mvh Mikkel Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breiflabben Skrevet January 11, 2006 Rapporter Share Skrevet January 11, 2006 Har ikke prøvd Rosskreppfjorden selv, men hørt snakk om at det er vanskelig å få fisken der. Det er et stort vann, med forholdsvis langt mellom individene. På den annen side skal det visstnok være grei størrelse på fisken i vannet. Husk på at Rosskreppfjorden er et regulert vann. Og selv om vannet er stort så trenger ikke fiskebestanden å være tilsvarende stor. Gytemulighetene er jo avgjørende. Og det er vel nettopp gytemulighetene som ofte blir skadelidende i regulerte vann? Det er vel mye derfor kraftselskapene pålegges å sette ut fisk i disse vannene. I Rosskrepp er det jo bekkerøye som settes ut, og denne blir jo ikke like stor som f.eks ørret. Jeg har hørt "onde tunger" si om Rosskreppfjorden at "for å få fisk så må du bruke garn". Garn satt like utenfor land like etter at isen har gått skal visst ha fisket effektivt i Rosskreppfjorden tidligere. Selv har jeg dorget fra kano i andre vann i området, og da har bekkerøya tatt det meste av typiske ferskvannssluker. Bekkerøya er jo kjent for å være ganske grådig, så jeg vil tro at du kan få den på de fleste redskapstyper. Men blir nok helt avgjørende å være på rett sted til rett tid. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikkel Skrevet January 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 12, 2006 Nå er jeg da av en slik type som også liker garnfiske jeg da, så for vår del blir det nok begge deler. garn og sportsfiske. En venn av meg satte garn under reinsjakta der oppa og de fikk bare røye på 1-1,5 kg på et par garn fikk de 6-7 stk. Vi kommer nok til å prøve oss i andre vann/elver også. Takk for tilbakemeldingen! Mikkel Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts